Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Dodge » układ kierowniczy Dodge CHALLENGER coupe » końcówki drążków kierowniczych Dodge CHALLENGER coupe

końcówki drążków kierowniczych do DODGE CHALLENGER coupe

wybierz typ samochodu DODGE CHALLENGER coupe:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 144
Grubość [mm] 108,0
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,5
Rozmiar klucza 22
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 5050063093872
Długość [mm] 144
Grubość [mm] 108,0
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,5
Rozmiar klucza 22
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816411048
Długość [mm] 323,5
Gwint zewn. [mm] M18 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M15 x 1,5
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,697
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4054224095737
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
nr EAN 4047437345034
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
nr EAN 5903364316426
Długość [mm] 144
Grubość [mm] 108,0
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,5
Rozmiar klucza 22
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4044688411044
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.