Strona zabudowy | z przodu | |
Długość [mm] | 256 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM14X1.5 RHT | |
Rozmiar gwintu 2 | MM16X1.0 RHT | |
nr EAN | 8717109652451 |
Długość [mm] | 256 | |
Gwint zewn. [mm] | M16 x 1 | |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Ciężar [kg] | 0,597 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | |
nr EAN | 4054224025765 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Długość [mm] | 255 | |
Rozmiar gwintu 1 | M16X1,0 | |
Rozmiar gwintu 2 | M14X1,5 | |
Wersja wzmocniona | ||
nr EAN | 4040074293447 |
Długość [mm] | 256 | |
Ciężar [kg] | 0,640 | |
Wymagana ilość | 2 | |
Wymiar gwintu | M14x1,5/M16x1 | |
Rodzaj gwintu przegub osiowy | z bieżnikiem prawostronnym | |
Długość opakowania [cm] | 31 | |
Szerokość opakowania [cm] | 8 | |
Wysokość opakowania [cm] | 4 | |
nr EAN | 5412096525100 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Średnica 1 [mm] | 15 | |
Kształt | ustawiony pod kątem | |
Rodzaj połączenia | Pojemnik | |
Długość 1 [mm] | 151 | |
Długość 2 [mm] | 25 | |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M12X1.25 | |
Długość opakowania [cm] | 20 | |
Szerokość opakowania [cm] | 9,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 5 | |
nr EAN | 4044197991822 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Średnica 1 [mm] | 15 | |
Kształt | ustawiony pod kątem | |
Rodzaj połączenia | Pojemnik | |
Długość 1 [mm] | 151 | |
Długość 2 [mm] | 25 | |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M12X1.25 | |
Długość opakowania [cm] | 20 | |
Szerokość opakowania [cm] | 9,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 5 | |
nr EAN | 4044197991839 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Wymiar gwintu | MM16X1R | |
Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R | |
Długość przegub osiowy [mm] | 255 | |
Tylko w połączeniu z | NUT + WASHER | |
nr EAN | 5413978252473 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Zbieżność stożka | 1/6 | |
Długość [mm] | 154 | |
Wymiar gwintu | FM14X1,5R | |
Wymiar stożka [mm] | 13,6 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,25R | |
parzyste numery artykułów | 47831 | |
nr EAN | 5413978252459 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Zbieżność stożka | 1/6 | |
Długość [mm] | 154 | |
Wymiar gwintu | FM14X1,5R | |
Wymiar stożka [mm] | 13,6 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,25R | |
parzyste numery artykułów | 47830 | |
nr EAN | 5413978252466 |
Długość [mm] | 256 | |
Gwint zewn. [mm] | M16 x 1 | |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Ciężar [kg] | 0,597 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | |
nr EAN | 4044688599094 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024