Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Honda » układ kierowniczy Honda PRELUDE II (AB) » końcówki drążków kierowniczych Honda PRELUDE II (AB)

końcówki drążków kierowniczych do HONDA PRELUDE II (AB)

wybierz typ samochodu HONDA PRELUDE II (AB):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość całkowita [mm] 282,5
Gwint zewn. [mm] 12 x 1,25
Gwint zewn. 1 [mm] 12 x 1,25
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
nr EAN 8033001145755
Strona zabudowy Oś przednia
Długość całkowita [mm] 91
Gwint wewnętrzny [mm] 12 x 1,25
Długość gwintu [mm] 40
Wysokość zabudowy 68
Średnica zabudowy [mm] 13,3
Gwint zewn. 1 [mm] 10 x 1,25
nr EAN 8033001170597
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy zewnętrzny
Gwint wewnętrzny [mm] M12x1,25
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
nr EAN 4047437014091
Indeks: OYO 30K4007-OYO
Marka: OYODO
Grupa towarowa TecDoc: Połączenie osiowe, rozciągalny drążek kierowniczy
Nazwa: DRĄŻEK KIEROWNICZY
Opis: HONDA CIVIC EG3/4/5/6 92->, INTEGRA DB/DC 91->, PRELUDE AB2/3 82.12->, ROVER 45 00->
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 53010SR3010
Numer dostawcy: 30K4007-OYO
Parametry:Gwint zewnętrzny [mm] : M14X1,5/M12X1,25
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Długość [mm] 72
Gwint wewnętrzny [mm] M12x1,25
Wymiar gwintu M10x1,25
nr EAN 3322937905812
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.