Długość [mm] | 92 |
Szerokość [mm] | 36 |
Wysokość [mm] | 80 |
nr EAN | 5012759955444 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,25 |
Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Ciężar [kg] | 0,300 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
nr EAN | 4027816170594 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Długość całkowita [mm] | 92 |
Gwint wewnętrzny [mm] | 12 x 1,25 |
Długość gwintu [mm] | 40 |
Wysokość zabudowy | 71 |
Średnica zabudowy [mm] | 13 |
Gwint zewn. 1 [mm] | 12 x 1,25 |
nr EAN | 8033001170498 |
Strona zabudowy | zewnętrzny |
Strona zabudowy | z obu stron |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Średnica 1 [mm] | 14 |
Kształt | prosty |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Długość 1 [mm] | 74 |
Długość 2 [mm] | 21 |
Rozmiar gwintu 1 | M10X1.25 |
Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
Długość opakowania [cm] | 12,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 9 |
Wysokość opakowania [cm] | 8 |
nr EAN | 5010874757530 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Gwint zewn. 1 [mm] | M17x1 |
Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,25 |
Długość [mm] | 308 |
Ciężar [kg] | 0,554 |
nr EAN | 8435130310187 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
Strona zabudowy | zewnętrzny |
nr EAN | 5900427508675 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
Strona zabudowy | wewnątrz |
Wymiar gwintu | M12x1,25 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
Wersja osi | C.R.G. |
nr EAN | 5900427514294 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025