Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Kia » układ kierowniczy Kia SORENTO II Furgon/SUV (XM) » końcówki drążków kierowniczych Kia SORENTO II Furgon/SUV (XM)

końcówki drążków kierowniczych do KIA SORENTO II Furgon/SUV (XM)

wybierz typ samochodu KIA SORENTO II Furgon/SUV (XM):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
parzyste numery artykułów 48067
Długość [mm] 187
Gwint zewn. [mm] M18 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M16 x 1,5
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Ciężar [kg] 0,532
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816480662
parzyste numery artykułów 48066
Długość [mm] 187
Gwint zewn. [mm] M18 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M16 x 1,5
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Ciężar [kg] 0,53
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816480679
Długość [mm] 193,5
Gwint wewnętrzny [mm] M16 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M16 x 1,5
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,58
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
dla numeru OE 57724-2W000
nr EAN 4054224049105
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Średnica 1 [mm] 15
Kształt prosty
Rodzaj połączenia Pojemnik
Długość 1 [mm] 224
Rozmiar gwintu 1 M16X1.5
Rozmiar gwintu 2 M10X1.25
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 15,5
Wysokość opakowania [cm] 8,5
nr EAN 4044197963683
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Średnica 1 [mm] 15
Kształt prosty
Rodzaj połączenia Pojemnik
Długość 1 [mm] 224
Rozmiar gwintu 1 M16X1.5
Rozmiar gwintu 2 M10X1.25
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 15,5
Wysokość opakowania [cm] 8,5
nr EAN 4044197963690
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M16X1.5
Rozmiar gwintu 2 M16X1.5
Długość opakowania [cm] 34,5
Szerokość opakowania [cm] 8,5
Wysokość opakowania [cm] 6,5
nr EAN 4060426310905
parzyste numery artykułów 5033525
Rozmiar gwintu 1 M16x1,5/M18x1,5
Długość [mm] 200,5
nr EAN 5703858918699
parzyste numery artykułów 5033524
Rozmiar gwintu 1 M16x1,5
Długość [mm] 187
nr EAN 5703858918705
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Zbieżność stożka 1/8
Długość [mm] 233
Wymiar gwintu FM16X1,5R
Wymiar stożka [mm] 13,4
Rozmiar gwintu 1 MM10X1,25R
parzyste numery artykułów 81236
nr EAN 5413978231959
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Wymiar gwintu MM16X1,5R
Rozmiar gwintu 1 MM16X1,5R
Długość przegub osiowy [mm] 217
Tylko w połączeniu z NUT
nr EAN 5413978257102
Długość [mm] 193,5
Gwint wewnętrzny [mm] M16 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M16 x 1,5
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,58
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4054228049101
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.