Strona zabudowy | z przodu |
Długość [mm] | 219 |
Rozmiar gwintu 1 | MM14X1.5 RHT |
Rozmiar gwintu 2 | MM14X1.5 RHT |
nr EAN | 8717109666885 |
Długość [mm] | 144 |
Szerokość [mm] | 97 |
Wysokość [mm] | 63 |
nr EAN | 5012759980095 |
Długość [mm] | 144 |
Szerokość [mm] | 97 |
Wysokość [mm] | 63 |
nr EAN | 5012759980101 |
Długość [mm] | 236 |
Szerokość [mm] | 38 |
Wysokość [mm] | 40 |
nr EAN | 5012759982433 |
Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Długość [mm] | 182 |
Wysokość [mm] | 82 |
Ciężar [kg] | 0,65 |
Wymiar stożka [mm] | 15,5 |
Kształt | ustawiony pod kątem |
Materiał | Stal |
Długość 2 [mm] | 26 |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M12X1.25 |
sparowany numer artykułu | KTR1311 |
Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Długość [mm] | 181 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
sparowany numer artykułu | 69-1207 |
Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
Długość [mm] | 181 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
sparowany numer artykułu | 69-1206 |
Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
Rozmiar gwintu 1 | 14x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | 14x1,5 |
Długość przegub osiowy [mm] | 218 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Długość [mm] | 218 |
Rozmiar gwintu 1 | 14x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | 14x1,5 |
Wersja wzmocniona | |
nr EAN | 4040074291726 |
Długość [mm] | 220 |
Ciężar [kg] | 0,520 |
Wymagana ilość | 2 |
Wymiar gwintu | M14x1,5/M14x1,5 |
Rodzaj gwintu przegub osiowy | z bieżnikiem prawostronnym |
Długość opakowania [cm] | 31 |
Szerokość opakowania [cm] | 8 |
Wysokość opakowania [cm] | 4 |
nr EAN | 5412096735240 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Średnica 1 [mm] | 15,5 |
Kształt | ustawiony pod kątem |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Długość 1 [mm] | 182 |
Długość 2 [mm] | 26 |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M12X1.25 |
Długość opakowania [cm] | 34,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
nr EAN | 4044197017973 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Średnica 1 [mm] | 15,5 |
Kształt | ustawiony pod kątem |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Długość 1 [mm] | 182 |
Długość 2 [mm] | 26 |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M12X1.25 |
Długość opakowania [cm] | 34,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
nr EAN | 4044197017980 |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Wymiar gwintu | MM14X1,5R |
Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
Długość przegub osiowy [mm] | 219 |
Tylko w połączeniu z | NUT |
nr EAN | 5413978254477 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Zbieżność stożka | 1/8 |
Długość [mm] | 181 |
Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
Wymiar stożka [mm] | 12,8 |
Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,25R |
parzyste numery artykułów | 51937 |
nr EAN | 5413978254446 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Zbieżność stożka | 1/8 |
Długość [mm] | 181 |
Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
Wymiar stożka [mm] | 12,8 |
Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,25R |
parzyste numery artykułów | 51936 |
nr EAN | 5413978254460 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025