Strona zabudowy | z przodu |
Długość [mm] | 304 |
Rozmiar gwintu 1 | MM18X1.5 RHT |
Rozmiar gwintu 2 | MM16X1.5 RHT |
nr EAN | 8717109678703 |
nr EAN | 5012759541814 |
nr EAN | 5012759541807 |
Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
Długość [mm] | 319,5 |
Szerokość [mm] | 40 |
Wysokość [mm] | 40 |
Rozmiar gwintu 1 | M16 x 1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M18 x 1.5 |
Długość przegub osiowy [mm] | 305 |
Wymiar stożka [mm] | 16,1 |
Długość [mm] | 116 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M18x1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M14x2,0 |
nr EAN | 4014870609061 |
Wymiar stożka [mm] | 16,1 |
Długość [mm] | 116 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M18x1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M14x2,0 |
nr EAN | 4014870609078 |
Rozmiar gwintu 1 | M18x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
Długość przegub osiowy [mm] | 300 |
nr EAN | 4014870613037 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
Strona zabudowy | wewnątrz |
Długość [mm] | 280 |
Długość całkowita [mm] | 316 |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M18x1,5 |
nr EAN | 4047437460294 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z lewej |
Gwint wewnętrzny [mm] | M18x1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M14x2 |
Długość [mm] | 116 |
parzyste numery artykułów | 43377 01 |
nr EAN | 4047437541252 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z prawej |
Gwint wewnętrzny [mm] | M18x1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M14x2 |
Długość [mm] | 116 |
parzyste numery artykułów | 43376 01 |
nr EAN | 4047437541276 |
Strona zabudowy | zewnętrzny |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Długość [mm] | 116 |
Rozmiar gwintu 1 | M14x2 |
Rozmiar gwintu 2 | M18x1,5 |
Wersja wzmocniona | |
parzyste numery artykułów | 716 020 0033/HD |
nr EAN | 4040074252437 |
Strona zabudowy | zewnętrzny |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Długość [mm] | 116 |
Rozmiar gwintu 1 | M14x2 |
Rozmiar gwintu 2 | M18x1,5 |
Wersja wzmocniona | |
parzyste numery artykułów | 716 020 0032/HD |
nr EAN | 4040074252420 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Długość [mm] | 300 |
Rozmiar gwintu 1 | M16X1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M18x1,5 |
nr EAN | 4040074284209 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M18X1.5 |
Długość opakowania [cm] | 45 |
Szerokość opakowania [cm] | 5 |
Wysokość opakowania [cm] | 5 |
nr EAN | 4060426212728 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Wymiar gwintu | MM16X1,5R |
Rozmiar gwintu 1 | MM18X1,5R |
Długość przegub osiowy [mm] | 304 |
Tylko w połączeniu z | NUT |
nr EAN | 5413978249800 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Zbieżność stożka | / |
Długość [mm] | 116 |
Wymiar gwintu | FM18X1,5R |
Wymiar stożka [mm] | 16 |
Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,75R |
parzyste numery artykułów | 3737 |
nr EAN | 5413978249787 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Zbieżność stożka | / |
Długość [mm] | 116 |
Wymiar gwintu | FM18X1,5R |
Wymiar stożka [mm] | 16 |
Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,75R |
parzyste numery artykułów | 3736 |
nr EAN | 5413978249794 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025