Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
nr EAN | 3358960641052 |
Długość [mm] | 204 |
Szerokość [mm] | 55 |
Wysokość [mm] | 82 |
nr EAN | 5012759399804 |
Długość [mm] | 204 |
Szerokość [mm] | 55 |
Wysokość [mm] | 82 |
nr EAN | 5012759399798 |
Długość [mm] | 217 |
Szerokość [mm] | 45 |
Wysokość [mm] | 45 |
nr EAN | 5012759526057 |
Wymiar stożka [mm] | 13,7 |
Wymiar gwintu | M16x1,5 |
Długość [mm] | 182 |
parzyste numery artykułów | 840 1199 10 |
nr EAN | 4014870436193 |
Wymiar stożka [mm] | 13,7 |
Wymiar gwintu | M16x1,5 |
Długość [mm] | 182 |
parzyste numery artykułów | 840 1198 10 |
nr EAN | 4014870440350 |
Rodzaj przegubu | Przegub krzyżowy |
Długość 1 [mm] | 40,00 |
Średnica 1 [mm] | 16,05 |
Smarowanie | ze stałym smarowaniem |
Jakość | Standard |
Nowa część | |
nr EAN | 4019064300243 |
Strona zabudowy | z lewej |
Wymiar stożka [mm] | 14 |
Długość [mm] | 184 |
Wymiar gwintu | M16x1,5R |
nr EAN | 5902473024109 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Zbieżność stożka | 1/8 |
Długość [mm] | 98 |
Wymiar gwintu | FM16x1.5R |
Wymiar stożka [mm] | 14 |
Rozmiar gwintu 1 | MM12x1.25R |
nr EAN | 5902473024178 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Szerokość [mm] | 215 |
Ciężar [kg] | 0,76 |
Wymiar stożka [mm] | 21 |
Materiał | Stal |
Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M16X1.5 |
Długość przegub osiowy [mm] | 215 |
Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Długość [mm] | 184 |
Wysokość [mm] | 76 |
Ciężar [kg] | 0,96 |
Wymiar stożka [mm] | 15,8 |
Kształt | ustawiony pod kątem |
Materiał | Stal |
Długość 2 [mm] | 21 |
Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M12X1.25 |
sparowany numer artykułu | KTR1142 |
parzyste numery artykułów | 41315 |
Długość [mm] | 183 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Ciężar [kg] | 0,88 |
nr EAN | 5901619562710 |
Średnica [mm] | 16 |
Wysokość [mm] | 39 |
Ciężar [kg] | 0,084 |
Długość opakowania [cm] | 3,9 |
Szerokość opakowania [cm] | 3,9 |
Wysokość opakowania [cm] | 1,6 |
nr EAN | 5903766313337 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Długość [mm] | 183 |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1,25 |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
parzyste numery artykułów | 32-16 020 0036 |
nr EAN | 4040074485835 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Długość [mm] | 183 |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1,25 |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
parzyste numery artykułów | 32-16 020 0035 |
nr EAN | 4040074485842 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Długość [mm] | 198 |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
Wersja wzmocniona | |
nr EAN | 4040074292075 |
parzyste numery artykułów | 5033027 |
Wymiar stożka [mm] | 13,5 |
Wymiar gwintu | 16x1,5 |
nr EAN | 5703858853556 |
parzyste numery artykułów | 5033026 |
Wymiar stożka [mm] | 13,5 |
Wymiar gwintu | 16x1,5 |
nr EAN | 5703858853563 |
Ciężar netto [g] | 850 |
nr EAN | 5908281451229 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Zbieżność stożka | 1/8 |
Długość [mm] | 183 |
Wymiar gwintu | FM16x1,5R |
Wymiar stożka [mm] | 13,6 |
Rozmiar gwintu 1 | MM12x1,25R |
parzyste numery artykułów | 72133 |
nr EAN | 5413978224319 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Zbieżność stożka | 1/8 |
Długość [mm] | 183 |
Wymiar gwintu | FM16x1,5R |
Wymiar stożka [mm] | 13,5 |
Rozmiar gwintu 1 | MM12x1,25R |
parzyste numery artykułów | 72132 |
nr EAN | 5413978224326 |
Długość [mm] | 182 |
Rozmiar gwintu 1 | M16 x 1,5 |
parzyste numery artykułów | VKDY 815505 |
nr EAN | 7316579302326 |
Długość [mm] | 182 |
Rozmiar gwintu 1 | M16 x 1,5 |
parzyste numery artykułów | VKDY 815504 |
nr EAN | 7316579302333 |
Rodzaj przegubu | Przegub krzyżowy |
Długość 1 [mm] | 40,00 |
Średnica 1 [mm] | 16,05 |
Smarowanie | ze stałym smarowaniem |
Jakość | Standard |
Nowa część |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025