Stan | Fabrycznie nowy |
Długość [mm] | 119 |
Wymiar gwintu | M14x1,5 |
Wymiar stożka [mm] | 12,9 |
sparowany numer artykułu | 840 1489 10 |
Długość [mm] | 119 |
Wymiar gwintu | M14x1,5 |
Wymiar stożka [mm] | 12,9 |
sparowany numer artykułu | 840 1488 10 |
Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
Długość przegub osiowy [mm] | 280 |
Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Długość [mm] | 119 |
Ciężar [kg] | 0,451 |
Rozmiar klucza | 21 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką zabezpieczającą |
uwzględnić informację serwisową | |
sparowany numer artykułu | 178480 |
Wymiar gwintu wewnętrznego | M14 x 1,5 |
Wymiar gwintu zewnętrznego | M12 x 1,75 |
Jednostka | szt. |
Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
Lokalizacja w aucie | Z obu stron |
Wymiar gwintu | M14x1,5 |
EAN | 4047437548886 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Długość [mm] | 275 |
Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
nr EAN | 4040074287941 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Średnica 1 [mm] | 15,65 |
Kształt | ustawiony pod kątem |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Długość 1 [mm] | 119 |
Długość 2 [mm] | 23,6 |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M12X1.75 |
Długość opakowania [cm] | 20 |
Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 5 |
nr EAN | 4060426278434 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
Długość opakowania [cm] | 31,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 4,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 5 |
nr EAN | 4060426308704 |
Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
Długość [mm] | 94 |
Wymiar gwintu | M14 |
Średnica 1 [mm] | 15,65 |
Kształt | ustawiony pod kątem |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Długość 1 [mm] | 119 |
Długość 2 [mm] | 23,6 |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M12X1.75 |
Długość opakowania [cm] | 20 |
Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 5 |
Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Długość [mm] | 94 |
Wymiar gwintu | M14 |
Średnica 1 [mm] | 15,65 |
Kształt | ustawiony pod kątem |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Długość 1 [mm] | 119 |
Długość 2 [mm] | 23,6 |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M12X1.75 |
Długość opakowania [cm] | 20 |
Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 5 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 |
Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
Długość [mm] | 277 |
Ciężar [kg] | 0,538 |
nr EAN | 8435130360458 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1,5 |
Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,75 |
Długość [mm] | 119 |
Ciężar [kg] | 0,45 |
nr EAN | 8435130366283 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Wymiar gwintu | MM14X1,5R |
Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
Długość przegub osiowy [mm] | 280 |
Tylko w połączeniu z | NUT |
nr EAN | 5413978270576 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Zbieżność stożka | 1/8 |
Długość [mm] | 120 |
Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
Wymiar stożka [mm] | 12,8 |
Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,75R |
parzyste numery artykułów | 3838 |
nr EAN | 5413978270590 |
Długość [mm] | 290 |
Wymiar gwintu | M14x1,5 |
parzyste numery artykułów | VKDY 324025 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025