Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Audi A6 C8 Avant (4A5) » łożysko i piasta koła Audi A6 C8 Avant (4A5) » łożysko koła Audi A6 C8 Avant (4A5)

łożysko koła do AUDI A6 C8 Avant (4A5)

wybierz typ samochodu AUDI A6 C8 Avant (4A5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
79.00 zł
 Kup
Ilość otworów 43,00
Szerokość [mm] 37,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340525
cena brutto:
51.00 zł
 Kup
Grubość 1 [mm] 37
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 41
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 39
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 75
Wysokość 1 [mm] 37
cena brutto:
65.01 zł
 Kup
Grubość 1 [mm] 37
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 45
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 43
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 82
Wysokość 1 [mm] 37
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 82
nr EAN 5908242692272
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 39
średnica zewnętrzna [mm] 75
nr EAN 5908242692333
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4100160
nr EAN 5901159159357
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4100180
nr EAN 5901159159333
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Ilość otworów 4
Średnica [mm] 256
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 21,9
Wysokość [mm] 56,2
Średnica otworu centrującego [mm] 68,0
Numer seryjny 6040170
średnica zewnętrzna [mm] 256,0
nr EAN 5901159015509
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 280
Wysokość [mm] 56,5
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 22
Minimalna grubość [mm] 20
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Ø otworu sworznia koła [mm] 15,4
Ilość otworów 4
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074429679
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 256
Wysokość [mm] 56,5
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 22
Minimalna grubość [mm] 20
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Ø otworu sworznia koła [mm] 15,4
Ilość otworów 4
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074396308
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 39
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 41
średnica zewnętrzna [mm] 75
Wysokość [mm] 37
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074103050
alternatywny zestaw naprawczy 100 598 0101
alternatywny zestaw naprawczy 100 598 0101/SK
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy Oś tylna
Średnica wewnętrzna [mm] 29
średnica zewnętrzna [mm] 50
Wysokość [mm] 14,73
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074285527
alternatywny zestaw naprawczy 100 498 0037
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm] 43
średnica zewnętrzna [mm] 82
Wysokość [mm] 37
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074074336
cena brutto:
93.00 zł
 Kup
Masa [g] 963
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 75
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 39
Szerokość 1 [mm] 37
nr EAN 3413520323677
cena brutto:
148.01 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 280
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 22
Typ tarczy hamulcowej wentylowany zewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 20
Wysokość [mm] 56,2
Wzór otworów/Ilość otworów 04/04
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Ciężar [kg] 6,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Długość opakowania [cm] 33,5
Szerokość opakowania [cm] 32
Wysokość opakowania [cm] 13,5
Techniczny numer informacyjny 98200 0606 0 1
nr EAN 4019722150647
cena brutto:
126.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 256
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 22
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 20
Wysokość [mm] 56,2
Wzór otworów/Ilość otworów 04/04
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Ciężar [kg] 5,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Długość opakowania [cm] 30
Szerokość opakowania [cm] 28,5
Wysokość opakowania [cm] 15
Techniczny numer informacyjny 98200 0542 0 1
nr EAN 4019722112461
cena brutto:
238.01 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 245
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 8
Wysokość [mm] 39,7
Wzór otworów/Ilość otworów 04/04
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Ciężar [kg] 3,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Długość opakowania [cm] 30
Szerokość opakowania [cm] 28,5
Wysokość opakowania [cm] 10
Techniczny numer informacyjny 98200 0263 0 1
nr EAN 4019722109508
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: