Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Fiat Series 80 » łożysko i piasta koła Fiat Series 80 » łożysko koła Fiat Series 80

łożysko koła do FIAT Series 80

wybierz typ samochodu FIAT Series 80:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
54.00 zł
 Kup
Ilość otworów 37,00
Szerokość [mm] 37,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340099
cena brutto:
50.00 zł
 Kup
Ilość otworów 35,00
Szerokość [mm] 35,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340402
cena brutto:
60.00 zł
 Kup
Ilość otworów 25,00
Szerokość [mm] 43,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787341607
cena brutto:
157.00 zł
 Kup
Ilość otworów 25,00
Szerokość [mm] 74,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego czujnika ABS
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787343342
średnica zewnętrzna [mm] 238
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 12
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 10,5
Wysokość [mm] 40,8
Wzór otworów/Ilość otworów 04/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Średnica otworu centrującego [mm] 61
Ciężar [kg] 3,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Techniczny numer informacyjny 52803PRO
nr EAN 4082300365900
cena brutto:
224.00 zł
 Kup
Masa [g] 2005
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 133
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 25
Szerokość 1 [mm] 54
Ilość otworów 4
nr EAN 3413520323417
cena brutto:
75.01 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 250
Masa [g] 525
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 65
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 35
Szerokość 1 [mm] 35
nr EAN 3413520323363
cena brutto:
79.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 280
Masa [g] 705
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 72,04
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 37
Szerokość 1 [mm] 37
nr EAN 3413520495084
cena brutto:
97.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 160
Masa [g] 653
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 55
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 25
Szerokość 1 [mm] 43
nr EAN 3413520328948
cena brutto:
260.00 zł
 Kup
Średnica bębna hamulcowego 228,6
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] 52,5
Śr. zewn. bębna ham. [mm] 278
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] 72,5
Wzór otworów/Ilość otworów 04/08
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] 229,5
Średnica otworu centrującego [mm] 66
Ciężar [kg] 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Długość opakowania [cm] 30,8
Szerokość opakowania [cm] 30,4
Wysokość opakowania [cm] 8,6
Techniczny numer informacyjny 98100 0137 0 1
nr EAN 4019722173110
średnica zewnętrzna [mm] 238
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 12
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 10,5
Wysokość [mm] 40,8
Wzór otworów/Ilość otworów 04/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Średnica otworu centrującego [mm] 61
Ciężar [kg] 3,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 27
Szerokość opakowania [cm] 25,5
Wysokość opakowania [cm] 10
Techniczny numer informacyjny 98200 0361 0 1 PRO
nr EAN 4019722308635
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: