Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mitsubishi » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Mitsubishi CARISMA (DA_) » łożysko i piasta koła Mitsubishi CARISMA (DA_) » łożysko koła Mitsubishi CARISMA (DA_)

łożysko koła do MITSUBISHI CARISMA (DA_)

wybierz typ samochodu MITSUBISHI CARISMA (DA_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
101.00 zł
 Kup
Ilość otworów 40,00
Szerokość [mm] 35,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787343212
średnica zewnętrzna [mm] 256
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 24
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 22,4
Wysokość [mm] 45,3
Wzór otworów/Ilość otworów 04/08
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Średnica otworu centrującego [mm] 69
Ciężar [kg] 4,9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Techniczny numer informacyjny 50303
nr EAN 4082300371987
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 80
Wysokość [mm] 36
nr EAN 8033001102086
cena brutto:
127.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 66,5
Wysokość zabudowy 72
Liczba otworów do mocowania 4
Rozstaw śrub mocujących [mm] 81
Ilość zębów, pierścień ABS 47
nr EAN 8033001104882
Strona zabudowy Oś przednia
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 24
średnica zewnętrzna [mm] 256
Ilość otworów 4
Minimalna grubość [mm] 22,4
średnica piasty koła [mm] 69
Ilość otworów 4
Ciężar [kg] 4,94
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
średnica zewnętrzna [mm] 260
Minimalna grubość [mm] 8,4
średnica piasty koła [mm] 90
Ilość otworów 4
Ciężar [kg] 3,5
Strona zabudowy Oś przednia
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 24
średnica zewnętrzna [mm] 281
Minimalna grubość [mm] 21,5
Wysokość [mm] 46
Średnica otworu centrującego [mm] 69
Ilość otworów 4
Wytrzymałość na rozciąganie [N/mm²] 11
Ciężar [kg] 12,4
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 125,5
Średnica wewnętrzna [mm] 28
nr EAN 5908242637884
Typ tarczy hamulcowej pełny
Ilość otworów 4
Średnica [mm] 260
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10,0
Wysokość [mm] 41,0
Średnica otworu centrującego [mm] 90,1
Numer seryjny 6054220
średnica zewnętrzna [mm] 260,0
nr EAN 5901159017817
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny K4104293
nr EAN 5901159288705
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 255,8
Wysokość [mm] 45,5
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 24
Minimalna grubość [mm] 22,4
Średnica otworu centrującego [mm] 69
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Ø otworu sworznia koła [mm] 12,6
Ilość otworów 4
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074275146
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 260
Wysokość [mm] 41
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Minimalna grubość [mm] 8,4
Średnica otworu centrującego [mm] 90
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Ø otworu sworznia koła [mm] 12,6
Ilość otworów 4
Typ tarczy hamulcowej pełny
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074417058
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sworzniem mocującym koła
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 140
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Felga, ilość otworów 4
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074108307
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Średnica wewnętrzna [mm] 28
średnica zewnętrzna [mm] 126
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Felga, ilość otworów 4
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów bez ABS
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074112489
cena brutto:
125.00 zł
 Kup
Masa [g] 945
nr EAN 3413521002281
średnica zewnętrzna [mm] 260
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 8,4
Wysokość [mm] 41
Wzór otworów/Ilość otworów 04/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Średnica otworu centrującego [mm] 90
Ciężar [kg] 3,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 30
Szerokość opakowania [cm] 28,5
Wysokość opakowania [cm] 10
Techniczny numer informacyjny 98200 0830 0 1 PRO
nr EAN 4019722309137
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: