Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » napęd osi Opel MERIVA A nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (X03) » mechanizm różnicowy Opel MERIVA A nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (X03)

mechanizm różnicowy do OPEL MERIVA A nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (X03)

wybierz typ samochodu OPEL MERIVA A nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (X03) :
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
14.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 29,8
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 52
Wysokość 1 [mm] 10
Wysokość 2 [mm] 13,5
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Rodzaj gwintu Gwint lewoskrętny
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 3358960345714
cena brutto:
13.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 29,8
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 50
Wysokość 1 [mm] 10
Wysokość 2 [mm] 13,5
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 3358960342522
Wyświetlanie od 1 do 2 (z 2 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii mechanizm różnicowy pasujące do OPEL MERIVA A nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (X03)
mechanizm różnicowy

Mechanizm różnicowy


Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.

Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.

W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.