Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Alfa Romeo » paski napędowe Alfa Romeo 145 (930_) » pasek wieloklinowy Alfa Romeo 145 (930_) » pasek klinowy wielorowkowy Alfa Romeo 145 (930_)

pasek klinowy wielorowkowy do ALFA ROMEO 145 (930_)

wybierz typ samochodu ALFA ROMEO 145 (930_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787506808
Długość [mm] 1795
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,18
Ilość żeber 6
nr EAN 5050063101744
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1035
nr EAN 3165143170298
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1795
nr EAN 3165141069914
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1780
nr EAN 4047026037760
Ciężar [kg] 0,111
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1038
nr EAN 4010858485344
Ciężar [kg] 0,183
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1795
nr EAN 4010858479923
Ciężar [kg] 0,182
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1780
nr EAN 4010858508654
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787526172
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787533187
Długość [mm] 1795
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,183
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816375364
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1038
nr EAN 5414465355288
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1778
nr EAN 5414465355844
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1795
nr EAN 5414465355851
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1038
nr EAN 4014870126551
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1795
nr EAN 4005108995087
Długość [mm] 1038
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074201473
Długość [mm] 1795
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074206294
Długość [mm] 1780
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074113905
Długość [mm] 1795
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573397458
Ilość żeber 6
Masa [g] 115
Długość [mm] 1036
nr EAN 3413521205224
Długość [mm] 1795
Ciężar [kg] 0,183
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688573292
Wyświetlanie od 1 do 22 (z 22 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.