Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mitsubishi » paski napędowe Mitsubishi SPACE WAGON (N9_W, N8_W) » pasek wieloklinowy Mitsubishi SPACE WAGON (N9_W, N8_W) » pasek klinowy wielorowkowy Mitsubishi SPACE WAGON (N9_W, N8_W)

pasek klinowy wielorowkowy do MITSUBISHI SPACE WAGON (N9_W, N8_W)

wybierz typ samochodu MITSUBISHI SPACE WAGON (N9_W, N8_W):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 4
Długość [mm] 698
nr EAN 3165141183023
Ilość żeber 4
Długość [mm] 1213
nr EAN 3165141258912
Ilość żeber 4
Długość [mm] 715
nr EAN 3165141069303
Ciężar [kg] 0,056
Ilość żeber 4
Długość [mm] 698
nr EAN 4010858477080
Ciężar [kg] 0,089
Ilość żeber 4
Długość [mm] 1217
nr EAN 4010858508609
Ciężar [kg] 0,089
Ilość żeber 4
Długość [mm] 1230
nr EAN 4010858481926
Ciężar [kg] 0,074
Ilość żeber 4
Długość [mm] 985
nr EAN 4010858481834
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787530353
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787527704
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787504873
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787504484
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787505443
Długość [mm] 715
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,049
Ilość żeber 4
nr EAN 4027816287698
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 985
nr EAN 5414465355219
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 698
nr EAN 5414465354731
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 1218
nr EAN 5414465353871
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 718
nr EAN 5414465353970
Ilość żeber 4
Długość [mm] 1217
nr EAN 4014870125660
Ilość żeber 4
Długość [mm] 985
nr EAN 4014870125424
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 985
Szerokość [mm] 14
Ilość żeber 4
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 1213
Ilość żeber 4
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 1217
Ilość żeber 4
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 698
Szerokość [mm] 14
Ilość żeber 4
Długość [mm] 985
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074202623
Długość [mm] 698
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074200650
Długość [mm] 1215
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074204528
Wyświetlanie od 1 do 26 (z 26 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.