Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Mazda XEDOS 6 (CA) 2.0 V6 (CAEP) (1992.01-1994.05) 144km » 7014060 kamoka
wybrany samochód: 
Mazda Xedos 6 (ca) 2.0 V6 (caep) (1992.01-1994.05) 144km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PASEK WIELOROWKOWY 4PK985 7014060 KAMOKA

7014060 PASEK WIELOROWKOWY 4PK985 KAMOKA
17.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7014060

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 985
Szerokość [mm] 14
Ilość żeber 4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 4PK985 7014060 KAMOKA

numery OEM:
CHRYSLER      4892711AA
CHRYSLER      4892747AA
CHRYSLER      4892747AC
CHRYSLER      K04892711AA
CHRYSLER      K04892747AA
CHRYSLER      K04892747AC
DODGE      4892711AA
DODGE      4892747AA
DODGE      4892747AC
FIAT      504012393
IVECO      504012393
MAZDA      B61215909A
MITSUBISHI      4451A058
MITSUBISHI      MB657285
MITSUBISHI      MD122602
MITSUBISHI      MD130766
MITSUBISHI      MD132479
MITSUBISHI      MD137594
MITSUBISHI      MD144817
MITSUBISHI      MD186125
MITSUBISHI      MD186126
MITSUBISHI      MN187591
PEUGEOT      575062
SUBARU      73036GA100
FORD USA      6793378
FORD USA      93TF6C301A2A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 4PK985 7014060 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.