Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » paski napędowe Peugeot 4008 » pasek wieloklinowy Peugeot 4008 » pasek klinowy wielorowkowy Peugeot 4008

pasek klinowy wielorowkowy do PEUGEOT 4008

wybierz typ samochodu PEUGEOT 4008:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ciężar [kg] 0,16
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1555
nr EAN 4010858481247
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1555
nr EAN 3165141069877
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1450
nr EAN 3165143164860
Ilość żeber 4
Długość [mm] 643
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego 1 987 947 000
nr EAN 4047024955684
Ciężar [kg] 0,151
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1453
nr EAN 4010858542696
Ciężar [kg] 0,16
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1555
nr EAN 4010858481247
Ciężar [kg] 0,052
Ilość żeber 4
Długość [mm] 643
nr EAN 4010858535452
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787507348
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787013436
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787153248
Długość [mm] 1453
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,148
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816330219
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1555
nr EAN 5414465355639
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1453
nr EAN 5414465353284
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1453
nr EAN 4005108990174
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1555
nr EAN 4005108584380
Długość [mm] 1450
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074316887
Długość [mm] 1555
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074201688
Długość [mm] 1450
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316576875175
Długość [mm] 1453
Ciężar [kg] 0,148
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688330215
Wyświetlanie od 1 do 19 (z 19 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.