Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » paski napędowe Renault SAFRANE II (B54_) » pasek wieloklinowy Renault SAFRANE II (B54_) » pasek klinowy wielorowkowy Renault SAFRANE II (B54_)

pasek klinowy wielorowkowy do RENAULT SAFRANE II (B54_)

wybierz typ samochodu RENAULT SAFRANE II (B54_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1980
nr EAN 3165141012149
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1015
nr EAN 3165141183153
Ilość żeber 6
Długość [mm] 995
nr EAN 3165141069778
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2080
nr EAN 3165141183276
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2020
nr EAN 3165141088465
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2000
nr EAN 3165141069945
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2030
nr EAN 3165141183252
Ciężar [kg] 0,109
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1015
nr EAN 4010858482350
Ciężar [kg] 0,107
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1000
nr EAN 4010858482343
Ciężar [kg] 0,203
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2000
nr EAN 4010858481391
Długość [mm] 1013
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,103
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816289111
Długość [mm] 2080
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,212
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816375388
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1018
nr EAN 5414465352744
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 995
nr EAN 5414465355240
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 2083
nr EAN 5414465356292
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 2000
nr EAN 5414465356674
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 2020
nr EAN 5414465356681
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1000
nr EAN 4014870126476
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2000
nr EAN 4014870129408
Długość [mm] 1000
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074205761
Długość [mm] 1015
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074205808
Długość [mm] 2000
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074201138
Długość [mm] 2080
Ciężar [kg] 0,212
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688573315
dla numeru OE 6PK2000
Długość [mm] 2000
Ilość żeber 6
Wyświetlanie od 1 do 24 (z 24 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.