Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » silnik Mazda 626 III coupe (GD) » Paski napędowe Mazda 626 III coupe (GD) » Pasek rozrządu, zestaw Mazda 626 III coupe (GD) » Pasek rozrządu Mazda 626 III coupe (GD)

Pasek rozrządu do MAZDA 626 III coupe (GD)

wybierz typ samochodu MAZDA 626 III coupe (GD) :
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
70.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Ilość zębów 166
Długość [mm] 1328
Szerokość [mm] 24
Podziałka zębów [mm] 8
nr EAN 3165143334034
cena brutto:
97.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Ilość zębów 166
Długość opakowania [cm] 25,5
Szerokość opakowania [cm] 16
Wysokość opakowania [cm] 3
Ciężar [kg] 0,2
Szerokość [mm] 24
nr EAN 4010858025427
cena brutto:
74.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Ilość zębów 166
Szerokość [mm] 24,0
nr EAN 8021787529722
cena brutto:
87.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Materiał Włókno szklane
Materiał HNBR (uwodorniony Acryl-Nitril-Butadien-kauczuk)
Kolor czarny
Ilość zębów 166
Szerokość [mm] 24
Podziałka zębów [mm] 8
Długość [mm] 1328
nr EAN 5412571025057
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii Pasek rozrządu pasujące do MAZDA 626 III coupe (GD)
Pasek rozrządu

Pasek rozrządu


Niby niewielki kawałek gumy, a od niego zależy prawidłowa praca serca każdego samochodu, czyli silnika. Pasek rozrządu odpowiada za przenoszenie napędu z wału korbowego na wałki rozrządu. To on steruje czasem zamykania oraz otwierania się zaworów. Jeżeli pracuje sprawnie, to również odpowiednio przebiega proces zapełniania mieszanką cylindrów oraz skutecznie odprowadzane są spaliny do zawodów wydechowych. Awarie i niesprawności w układzie rozrządu przyczyniają się więc do zaburzeń w pracy silnika. 

Pasek rozrządu może się zerwać lub przeskoczyć. To przekłada się na utratę synchronizacji jednostki napędowej. Trzeba mieć świadomość, że może do tego dojść na skutek usterki innych systemów w samochodzie lub po prostu z zużycia paska, który ma także kres swojej żywotności. Jest wykonany z gumy, która się starzeje. Producenci wskazują na czas, po którym pasek rozrządu trzeba wymienić. Jest on jednak często wydłużony, niż jest w rzeczywistości. Rozrząd nie najlepiej znosi częstą jazdę na krótkich odcinkach. Ponadto wymiana paska rozrządu wymagana jest wcześniej, niż zaleca producent, w autach z dużymi silnikami, z których kierowcy korzystają. A zatem kiedy wymienić pasek rozrządu? Czy są jakieś ogólne, jak i uniwersalne wytyczne? 

Jak wynika z informacji przekazywanych przez producenta, wymiana paska rozrządu może być konieczna po przejechaniu 90-150 tys. km, a innym razem 200-240 tys. km. Tak naprawdę wszystko zależy od marki i modelu samochodu, ale też sposobu jego eksploatacji. 
 

Wymiana paska rozrządu 


W starszych autach zalecamy skrócić czas podany przez producenta o 20-30%. Dotyczy to także samochodów użytkowanych w trudnych warunkach i przy agresywnym stylu jazdy, a także częstej jeździe po mieście. To oznacza, że większość kierowców powinna pasek rozrządu wymienić wcześniej, niż wynika to z wytycznych. 

Pasek rozrządu wymieniamy po zakupie używanego samochodu bez przebiegu na liczniku lub potwierdzonej historii serwisowej, jeżeli pasek jest uszkodzony, po upływie 5 lat od ostatniej wymiany oraz jeżeli pasek został zabrudzony olejem.