Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Fiat CROMA (194_) » łożysko i piasta koła Fiat CROMA (194_) » piasta koła Fiat CROMA (194_)

piasta koła do FIAT CROMA (194_)

wybierz typ samochodu FIAT CROMA (194_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
306.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 33
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 137
Wysokość 1 [mm] 78
Felga, ilość otworów 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem prędkości obrotowej koła
Ciężar [kg] 4,12
nr EAN 8717109663273
cena brutto:
249.00 zł
 Kup
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 140
Wysokość 1 [mm] 90
Felga, ilość otworów 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem prędkości obrotowej koła
Ciężar [kg] 3,97
nr EAN 8717109663945
cena brutto:
332.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 137,00
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 70,00
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 90,00
Szerokość 2 [mm] 39,00
nr EAN 4014870004811
Szerokość [mm] 137,0
Grubość [mm] 85,0
Średnica wewnętrzna [mm] 33,0
średnica zewnętrzna [mm] 90,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 105
Materiał uszczelnienia wargowego NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 3,800
dla numeru OE 16 03 294
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
nr EAN 4027816233770
cena brutto:
199.00 zł
 Kup
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 30
Rozstaw śrub mocujących [mm] 110
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 137
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
179.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 110
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 140
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
188.01 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 110
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 140
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
Strona zabudowy Oś tylna
Średnica piasty 1 [mm] 140
nr EAN 5908242648309
Strona zabudowy Oś przednia
Felga, ilość otworów 5
Średnica [mm] 137
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem prędkości obrotowej koła
nr EAN 5908242665030
Felga, ilość otworów 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny 4101655
nr EAN 5901159207768
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4201510
nr EAN 5901159233446
cena brutto:
145.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 137
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 5907558509434
cena brutto:
146.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 140
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 5907558509595
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 140
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Felga, ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074454404
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Średnica wewnętrzna [mm] 33
średnica zewnętrzna [mm] 137
Szerokość [mm] 130
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 105
Ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074171677
cena brutto:
286.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 141
średnica zewnętrzna [mm] 140
Szerokość 2 [mm] 120
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 4031185042383
cena brutto:
270.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 85
Średnica wewnętrzna [mm] 32
średnica zewnętrzna [mm] 137
Szerokość 2 [mm] 39
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 89
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 52
nr EAN 4031185042345
cena brutto:
356.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 137
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 7316572679401
cena brutto:
330.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 140
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 7316572178607
cena brutto:
193.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 3,80
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 137
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
cena brutto:
184.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy z tyłu
Ciężar [kg] 3,78
średnica zewnętrzna [mm] 140
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Szerokość [mm] 137,0
Grubość [mm] 85,0
Średnica wewnętrzna [mm] 33,0
średnica zewnętrzna [mm] 137,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 105
Materiał uszczelnienia wargowego NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 3,800
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
nr EAN 4044688576613
Szerokość [mm] 59,0
Grubość [mm] 80,0
Średnica wewnętrzna [mm] 31,0
średnica zewnętrzna [mm] 70,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 105
Ilość połączeń 2
Ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 3,62
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z czujnikiem, prędkość obrotowa koła
nr EAN 4044688266750
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Średnica [mm] 57
Wysokość [mm] 33
Materiał Stal
Wyświetlanie od 1 do 25 (z 25 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: