Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Honda » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Honda CR-V VI (RS_, RY_) » łożysko i piasta koła Honda CR-V VI (RS_, RY_) » piasta koła Honda CR-V VI (RS_, RY_)

piasta koła do HONDA CR-V VI (RS_, RY_)

wybierz typ samochodu HONDA CR-V VI (RS_, RY_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
409.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 138,80
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 67,00
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 98,00
Szerokość 2 [mm] 44,00
nr EAN 4014870184858
cena brutto:
426.99 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 138,00
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 66,40
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 98,00
Szerokość 2 [mm] 44,00
nr EAN 4014870536565
Szerokość [mm] 80,0
Średnica wewnętrzna [mm] 60,0
średnica zewnętrzna [mm] 139,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Rodzaj łożyska dwurzędowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 3,045
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
nr EAN 4054224039434
cena brutto:
184.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 138,80
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 67,00
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 98,00
Szerokość 2 [mm] 44,00
nr EAN 5903766356471
cena brutto:
155.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 137
nr EAN 5903766356815
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
średnica zewnętrzna [mm] 140,5
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Felga, ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074259320
cena brutto:
369.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy z lewej
Szerokość [mm] 21,6
Wymiar gwintu M12 x 1,25
średnica zewnętrzna [mm] 130,5
nr EAN 4058787064728
cena brutto:
356.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 137
nr EAN 4058787064704
cena brutto:
430.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 137
nr EAN 7316577485960
Felga, liczba otworów5
średnica zewnętrzna [mm]138,8
cena brutto:
273.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
cena brutto:
263.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu i z tyłu
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: