Strona zabudowy | Pokrywa głowicy cylindra | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 36 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 50 | |
Wysokość [mm] | 7 | |
nr EAN | 8427769089817 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 42 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 62 | |
Wysokość [mm] | 7 | |
nr EAN | 8427769297847 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 36 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 50 | |
Wysokość 1 [mm] | 7 | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny | |
Materiał | FPM (fluor-kauczuk) | |
Strona zabudowy | Silnik | |
nr EAN | 3358960154576 |
Strona zabudowy | Od strony skrzyni biegów | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 90 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 110 | |
Wysokość 1 [mm] | 7 | |
Materiał | FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk) | |
Rodzaj gwintu | Gwint lewoskrętny | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
nr EAN | 3358960154552 |
Strona zabudowy | od strony czołowej | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 42 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 62 | |
Wysokość 1 [mm] | 7 | |
Materiał | FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk) | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny | |
nr EAN | 3358960154569 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 36 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 50 | |
Wysokość [mm] | 7 | |
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | ASW | |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny | |
Materiał | FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk) | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
nr EAN | 4041248127872 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 90 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 110 | |
Wysokość [mm] | 7 | |
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | ASW | |
Rodzaj gwintu | Gwint lewoskrętny | |
Materiał | FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk) | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
nr EAN | 4041248116029 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 42 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 62 | |
Wysokość [mm] | 7 | |
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | ASW | |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny | |
Materiał | FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk) | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
nr EAN | 4041248120699 |
Szerokość [mm] | 7,0 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 42,0 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 62,0 | |
Materiał | FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk) | |
Strona zabudowy | od strony czołowej | |
Ciężar [kg] | 0,014 | |
dla numeru OE | 0326.22 | |
nr EAN | 4027816118114 |
Grubość [mm] | 7,0 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 90,0 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 110,0 | |
Materiał | FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk) | |
Strona zabudowy | Od strony skrzyni biegów | |
Ciężar [kg] | 0,014 | |
dla numeru OE | 0127.28 | |
nr EAN | 4027816118084 |
Grubość [mm] | 7,0 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 36,0 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 50,0 | |
Materiał | FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk) | |
Strona zabudowy | od strony czołowej | |
Ciężar [kg] | 0,02 | |
dla numeru OE | 0236.44 | |
nr EAN | 4027816118107 |
Wysokość [mm] | 7,00 | |
Materiał | PTFE (Polytetrafluorethylen) | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 90,00 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 110,00 | |
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | 829S LD W | |
Kierunek obrotów | przeciwnie do ruchu wskazówek zegara |
Wysokość [mm] | 7,00 | |
Materiał | PTFE (Polytetrafluorethylen) | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 42,00 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 62,00 | |
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | 829S RD W | |
Kierunek obrotów | zgodnie z ruchem wskazówek zegara |
Materiał | FPM (fluor-kauczuk) | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 42 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 62 | |
Szerokość [mm] | 8 | |
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | A | |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny | |
nr EAN | 4026634102183 |
Materiał | FPM (fluor-kauczuk) | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 36 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 50 | |
Szerokość [mm] | 7 | |
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | A SL | |
nr EAN | 4026634290460 |
Materiał | FPM (fluor-kauczuk) | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 90 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 110 | |
Szerokość [mm] | 7 | |
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | A SL | |
Rodzaj gwintu | Gwint lewoskrętny | |
nr EAN | 4026634291146 |
Strona zabudowy | od strony czołowej | |
Wysokość [mm] | 7 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 42 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 62 | |
Materiał | FPM (fluor-kauczuk) | |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową |
Wysokość [mm] | 7 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 36 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 50 | |
Materiał | FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk) | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny | |
Strona zabudowy | od strony czołowej |
Strona zabudowy | Od strony skrzyni biegów | |
Wysokość [mm] | 7 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 90 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 110 | |
Materiał | FPM (fluor-kauczuk) | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
Kierunek obrotów | przeciwnie do ruchu wskazówek zegara | |
Rodzaj gwintu | Gwint lewoskrętny |
Głównym zadaniem simmeringów jest uszczelnienie połączenia obrotowego przed wyciekami olejów i smarów. Uszczelnienia promieniowe zapobiegają również przed dostawaniem się do układu zanieczyszczeń i wilgoci, które nie mogą się tam dostawać. Przez takie czynniki olej może stracić swoje właściwości. Zastosowanie simmeringów jest bardzo powszechne. Są one montowane głównie na wyjściach wału w pojazdach, jak i w maszynach. Na przykład: wałka rozrządu, wału korbowego, wału napędowego itd. Dobre simmeringi powinny zostać wykonane z wysokiej jakości materiałów, wytrzymałych na wahania temperatury i substancje, z którymi będą miały styczność.
Simmering jest zbudowany z metalowego pierścienia, sprężyny zaciskowej, wargi przeciwpyłowej, elastomerowej powłoki i wargi uszczelniającej. Simmeringi należy dobierać w stosunku do warunków, w których będą pracowały, na przykład: temperatury, substancji, kierunku obrotu wału. Gdy uszkodzony zostanie pierścień uszczelniający od strony sprzęgła, może dojść do ślizgania się, co powoduje brak przyspieszania pojazdu. Wtedy należy wymienić uszczelniacz, zaoliwioną tarczę sprzęgłową, lub całe sprzęgło. Kolejnym objawem zniszczenia pierścienia jest ubywanie oleju z miski olejowej, może to doprowadzić do zatarcia jednostki napędowej. Uszkodzenie simmeringów może być spowodowane przez starość (są wymagane z gumy, które z czasem parcieją), lub przez duże wahania temperatur. Można temu zapobiec przez parkowanie samochodu w garażu, podczas dużych mrozów.
Gdy uszczelniacz promieniowy ulegnie wyeksploatowaniu, pasek rozrządu może zostać zalany olejem, przez co powinien zostać wymieniony wraz z simmeringiem, pompą wody, olejem silnikowym, filtrem oleju. Same uszczelniacze nie są drogie, lecz przez trudny dostęp do części i elementy, które powinny być wymienione wraz z simmeringami, naprawa ta jest dość kosztowna, lecz powinna być wykonana jak najszybciej.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020