nr EAN | 5903364362263 |
nr EAN | 5903364362270 |
Ilość biegunów | 10 |
Tryb pracy | elektroniczny | |
Liczba drzwi | 4 | |
Strona zabudowy | z przodu po prawej | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez silnika elektrycznego | |
Funkcja przełączania | z funkcją komfortu | |
Podnośnik szyby | Podnośnik cięgnowy z podwójnym prowadzeniem | |
nr EAN | 8058335311676 |
Liczba drzwi | 4 | |
Strona zabudowy | z przodu z lewej | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez silnika elektrycznego | |
Funkcja przełączania | z funkcją komfortu | |
Tryb pracy | elektroniczny | |
Podnośnik szyby | Podnośnik cięgnowy z podwójnym prowadzeniem | |
nr EAN | 8058335311683 |
Napięcie [V] | 12 | |
Strona zabudowy | z przodu z lewej | |
Ciężar [kg] | 1,36 | |
Tryb pracy | elektryczny | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez silnika elektrycznego | |
parzyste numery artykułów | 01SKV952 | |
Podnośnik szyby | Podnośnik cięgnowy z podwójnym prowadzeniem |
Napięcie [V] | 12 | |
Strona zabudowy | z przodu po prawej | |
Ciężar [kg] | 1,44 | |
Tryb pracy | elektryczny | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez silnika elektrycznego | |
parzyste numery artykułów | 01SKV951 | |
Podnośnik szyby | Podnośnik cięgnowy z podwójnym prowadzeniem |
Napięcie [V] | 12 | |
Strona zabudowy | z tyłu z lewej | |
Ciężar [kg] | 0,96 | |
Tryb pracy | elektryczny | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez silnika elektrycznego | |
parzyste numery artykułów | 01SKV954 | |
Podnośnik szyby | Podnośnik cięgnowy z pojedynczym prowadzeniem |
Napięcie [V] | 12 | |
Strona zabudowy | z tyłu po prawej | |
Ciężar [kg] | 0,98 | |
Tryb pracy | elektryczny | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez silnika elektrycznego | |
parzyste numery artykułów | 01SKV953 | |
Podnośnik szyby | Podnośnik cięgnowy z pojedynczym prowadzeniem |
Napięcie [V] | 12 | |
Ciężar [kg] | 0,09 | |
Tryb pracy | elektryczny |
Strona zabudowy | z przodu z lewej | |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z elektrycznymi podnośnikami szyb | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez silnika elektrycznego | |
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony | |
Podnośnik szyby | Podnośnik cięgnowy z podwójnym prowadzeniem | |
parzyste numery artykułów | 114 438 | |
Tryb pracy | elektryczny |
Strona zabudowy | z przodu po prawej | |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z elektrycznymi podnośnikami szyb | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez silnika elektrycznego | |
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony | |
Podnośnik szyby | Podnośnik cięgnowy z podwójnym prowadzeniem | |
parzyste numery artykułów | 114 437 | |
Tryb pracy | elektryczny |
Strona zabudowy | z przodu | |
Strona zabudowy | po stronie kierowcy | |
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony | |
Kolor | czarny | |
Kod koloru | V10 | |
Liczba drzwi | 4 | |
Strona zabudowy | Drzwi pojazdu | |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z elektr. podnośnikami szyb z przodu i z tyłu | |
Materiał obudowy | Tworzywo sztuczne | |
Rodzaj sterowania | Sterowanie przełączaniem uruchamiającego ramienia | |
Sposób montażu | spięty | |
Funkcja przełączania | Włącznik bezpieczeństwa |
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony | |
Kolor | czarny | |
Kod koloru | V10 | |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z elektrycznymi podnośnikami szyb | |
Rodzaj sterowania | Sterowanie przełączaniem uruchamiającego ramienia | |
Podświetlenie włączników | czerwony | |
Kolor | chromowy / czarny | |
Materiał obudowy | Tworzywo sztuczne | |
Sposób montażu | spięty |
Strona zabudowy | po stronie kierowcy | |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z elektr. podnośnikami szyb z przodu i z tyłu | |
Kolor | chromowy / czarny | |
Kod koloru | V10 | |
Strona zabudowy | Drzwi pojazdu | |
Strona zabudowy | z przodu | |
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony | |
Rodzaj sterowania | Sterowanie przełączaniem uruchamiającego ramienia | |
Materiał obudowy | Tworzywo sztuczne | |
Funkcja przełączania | Włącznik bezpieczeństwa | |
Sposób montażu | spięty | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | chromowany rant |
Kod koloru | V10 | |
Rodzaj sterowania | Sterowanie przełączaniem uruchamiającego ramienia | |
Kolor | chromowy / czarny | |
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony | |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z elektrycznymi podnośnikami szyb | |
Ilość biegunów | 4 | |
Podświetlenie włączników | czerwony | |
Materiał obudowy | Tworzywo sztuczne | |
Sposób montażu | spięty | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | chromowany rant |
Strona zabudowy | Drzwi pojazdu | |
Strona zabudowy | z przodu z lewej | |
Kolor | czarny | |
Ciężar [kg] | 0,065 | |
nr EAN | 4046001545559 |
Cały mechanizm odpowiedzialny za podnoszenie i opuszczanie szyby w samochodzie znajduje się wewnątrz drzwi samochodowych. Sterowanie może odbywać się za pomocą korbki (stosowane w starszych modelach pojazdu) lub elektrycznego systemu (w nowszych modelach aut). Mechanizm składa się z dźwigni lub linek, które służą do przesuwania się szyby. Przy elektrycznym sterowaniu montuje się dodatkowo silniczek, odpowiadający za jego pracę. Wymiana podnośnika szyby jest konieczna w momencie, kiedy dojdzie do jego awarii, która skutkuje przekrzywieniem szyby, jej zablokowaniem zarówno przy otwartej, jak też zamkniętej szybie. Zdarza się również, że dochodzi do zerwania się linek mechanizmu, czego następstwem jest opadnięcie szyby od wewnątrz i jej rozbicie.
Podobnie wygląda ona przy sterowaniu manualnym, jak też elektrycznym. Wymiana podnośnika szyby rozpoczyna się od odkręcenia boczków drzwi. Problemy pojawiają się niekiedy już na tym etapie, ponieważ nie zawsze śrubki i inne elementy mocujące są widoczne. W nowoczesnych pojazdach ukrywa się je m.in. pod ozdobnymi listwami. Elementy dekoracyjne trzeba delikatnie podważyć, zachowując szczególną ostrożność, aby ich nie uszkodzić i nie porysować ich powierzchni. Ponadto uwagę trzeba zwrócić na nagłośnienie i wiązki elektryczne zamontowane w drzwiach, aby nie doszło również do ich uszkodzenia.
Aby wymienić podnośnik szyby, w następnej kolejności odpinamy wszystkie kostki i odkręcamy ramę okna. Trzeba również zdemontować uszczelkę, znajdującą się po wewnętrznej stronie drzwi, po czym wysunąć szybę, co pozwoli nam uzyskać łatwy dostęp do mechanizmu sterowania. Teraz możesz już dokonać wymiany podnośnika szyby, po czym, przy montażu kolejnych elementów postępować w ten sam sposób, co przy ich demontażu, tylko w odwrotnej kolejności.
Wymiana podnośnika szyby jest stosunkowo łatwą czynnością, która wymaga jednak dużej ostrożności, ponieważ istnieje ryzyko uszkodzenia innych elementów, znajdujących się w drzwiach.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020