Średnica wewnętrzna [mm] | 24,9 |
średnica zewnętrzna [mm] | 40,0 |
Ciężar [kg] | 0,05 |
nr EAN | 4027816397298 |
Grubość [mm] | 11,0 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 40,0 |
średnica zewnętrzna [mm] | 52,0 |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) |
Ciężar [kg] | 0,01 |
nr EAN | 4027816315018 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 24,9 |
średnica zewnętrzna [mm] | 40,0 |
Ciężar [kg] | 0,05 |
nr EAN | 4027816397298 |
oś przednia, z prawej | |
ze śrubą | |
Ciężar [kg] | 7,470 |
Otwór o śr. [mm] | 11 |
Wymiar gwintu | M16 x 1,5 |
Zewn. uzębienie, od strony koła | 38 |
Średnica otworu [mm] | 104 |
Pierścień ABS O [mm] | 81 |
Liczba otworów do mocowania | 6 |
Min. długość [mm] | 617 |
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 98 |
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] | 81,5 |
parzyste numery artykułów | 181281 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 38 |
Długość [mm] | 545,6 |
Ilość zębów, pierścień ABS | 45 |
Ø pierścienia ABS [mm] | 81,00 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 59,50 |
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 100,0 |
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] | 123,0 |
Wymiar gwintu | M16x1,5F |
otwór Ø [mm] | 10,50 |
Ilość otworów | 6 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 104,00 |
nr EAN | 4019064147015 |
Średnica 2 [mm] | 124 |
Ilość zębów, pierścień ABS | 45 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 59,5 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 38 |
Długość [mm] | 522 |
Ilość zębów, pierścień ABS | 45 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 59,5 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 38 |
Wymiar gwintu | M16x1,5 |
Długość [mm] | 490 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 8001063929743 |
Grubość [mm] | 7,5 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 60 |
średnica zewnętrzna [mm] | 80,0 |
Strona zabudowy | z lewej |
Liczba zębów 1 | 38 |
Ilość zębów, pierścień ABS | 45 |
Ciężar brutto [kg] | 2,325 |
Ciężar netto [g] | 7200 |
nr EAN | 5902048881748 |
Długość [mm] | 491 |
otwór Ø [mm] | 10,5 |
Wymiar gwintu | M16x1.5 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 38 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 59,5 |
Ilość zębów, pierścień ABS | 45 |
Ilość otworów | 6 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 104 |
Ø pierścienia ABS [mm] | 81 |
Nowa część | |
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 97,9 |
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] | 85 |
nr EAN | 7316575534431 |
Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
Długość [mm] | 613 |
Wymiar gwintu | M16x1,5 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 38 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 59,5 |
Liczba zestyków | 45 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | z poduszką gumową |
Nowa część | |
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 113,5 |
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] | 97,5 |
Półoś samochodowa jest elementem zespołu przekazania napędu współczesnego samochodu. Wraz z przegubem napędowym, który jest jej składnikiem, przekazuje moment obrotowy ze skrzyni biegów na piastę koła. Półosie mogą zasilać przednią lub tylna oś pojazdu, lub też obie w przypadku aut z napędem 4x4. Obecnie najbardziej popularne ze względu na koszty jest napędzanie przedniej osi samochodu. Jest ono także praktyczniejsze ze względu na korzystniejszą konstrukcję płyty podwoziowej - brak tunelu na wał napędowy. Przedni napęd poprawia także walory trakcyjne pojazdu, który nie ma skłonności wpadania w boczny poślizg przy gwałtownym dodaniu gazu, zwłaszcza na śliskiej nawierzchni.
Sklep e-autoparts.pl posiada w swojej ofercie półosie uznanych światowych producentów jak Lobro, Spidan, Skf oraz zamienniki dostępne dla mniej wymagających Klientów: półosie GSP, Metelli, Kamoka.
Najwcześniejszymi wersjami półośi były półosie napędowe odciążone, które nie przenoszą żadnych momentów zginających i przenoszą tylko moment obrotowy. Ich bardziej rozwiniętymi następcami są półosie częściowo odciążone, przenoszące oprócz momentu obrotowego, także część sił zginających. Najbardziej wszechstronne są półosie samochodowe nieodciążone, które przenoszą oprócz momentu obrotowego również momenty zginające poziome i pionowe. Półosie nieodciążone wyposażone są zazwyczaj w dwa przeguby napędowe - zewnętrzny i wewnętrzny. Nieraz spotyka się rozwiązania, w których przegub wewnętrzny jest zintegrowany ze skrzynią biegów (np, Fiat Seicento 1,1 MPI) i wówczas półoś składa się tylko z przegubu zewnętrznego i samego drążka półosi.
półoś Lobro | półoś Spidan |
półoś SKF | półoś Metelli |
półoś Kamoka | półoś GSP |
półoś General Ricambi | półoś Maxgear |
Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025