Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mazda 5 (CW) 1.8 MZR (2010.09-???) 116km » 302004190009 magneti marelli
wybrany samochód: 
Mazda 5 (cw) 1.8 Mzr (2010.09-???) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190009 MAGNETI MARELLI

302004190009 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
342.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0009

numer części:

302004190009

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
nr EAN8001063929743

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190009 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód L/P 522mm pasuje do: AUDI A4 B6, A4 B7, SEAT EXEO, EXEO ST 1.8-3.2 11.00-05.13
numery OEM:
AUDI      8E0407451X
VAG      8E0407271AA
VAG      8E0407271BE
VAG      8E0407271BF
VAG      8E0407271T
VAG      8E0407451HX
VAG      8E0407451NX
VAG      8E0407451PX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190009 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190009 MAGNETI MARELLI:

2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.