Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Kolor | czarny | |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 450 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 39 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 35 | |
nr EAN | 5414465132445 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Kolor | czarny | |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 694 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 32 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 34 | |
nr EAN | 5414465183072 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Kolor | czarny | |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 662 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 32 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 34 | |
nr EAN | 5414465183096 |
Masa [g] | 353 | |
Strona zabudowy | góra | |
nr EAN | 8033989174662 |
Strona zabudowy | na dole | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nasadką rurową | |
Masa [g] | 834 | |
nr EAN | 8033989166988 |
Strona zabudowy | na dole | |
Masa [g] | 612 | |
nr EAN | 8033989174686 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nasadką rurową | |
Przewód układu chłodzącego | od rury łączącej do zbiorniczka wyrównawczego | |
Materiał | Guma | |
Masa [g] | 375 | |
dla numeru OE | 1307JN | |
nr EAN | 8034241437549 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Kolor | czarny | |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 694 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 32 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 34 |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do termostatu | |
dla numeru OE | 1307HZ | |
nr EAN | 3660872354372 |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do termostatu | |
dla numeru OE | 1307W3 | |
nr EAN | 3660872375971 |
Przewód układu chłodzącego | od rury łączącej do silnika | |
Strona zabudowy | wylot | |
dla numeru OE | 1307JP | |
nr EAN | 3660872376060 |
Przewód układu chłodzącego | od rury łączącej chłodnicy silnika | |
Strona zabudowy | góra | |
dla numeru OE | 1343X2 | |
nr EAN | 3660872355140 |
Przewód układu chłodzącego | od rury łączącej chłodnicy silnika | |
Strona zabudowy | na dole | |
dla numeru OE | 1351X4 | |
nr EAN | 3660872355645 |
Przewód układu chłodzącego | od rury łączącej chłodnicy silnika | |
Strona zabudowy | na dole | |
dla numeru OE | 1351ZC | |
nr EAN | 3660872355690 |
Układ chłodzenia cieczą jest jednym z najważniejszych układów w samochodach i nie tylko. W starszych silnikach można było spotkać układ chłodzenia powietrzem, w silnikach tego typu głowice miały charakterystyczne żeberka, których zadaniem jest chłodzenie. Do dziś można spotkać takie układy w piłach łańcuchowych, motocyklach itp. Układ chłodzenia cieczą jest stosowany w silnikach o zapłonie samoczynnym i iskrowym. Celem zastosowania układu chłodzenia cieczą jest utrzymanie silnika w optymalnej temperaturze (optymalna temperatura pracy silnika to 90 stopni Celsjusza). Układ chłodzenia cieczą składa się z: chłodnicy, wentylatora, termostatu, przewodów, czujnika temperatury, nagrzewnicy, pompy wody i zbiornika wyrównawczego.
Poziom płynu chłodzącego powinien wynosić między minimum a maksimum. W przypadku uszkodzenia lub zatkania układu silnik może ulec przegrzaniu, gdy jego temperatura osiągnie około 120-130 stopni Celsjusza. W najgorszym wypadku może dojść do zatarcia silnika. Kolejnym skutkiem niesprawnego układu chłodzenia może być niedogrzanie silnika, co powoduje między innymi wzrost spalania, słabe działanie ogrzewania i szybsze zużywanie elementów silnika. Często może dochodzić do zatkania, lub uszkodzenia przewodów układu. Zadaniem przewodów układu chłodzenia jest rozprowadzanie cieczy chłodzącej po całym układzie. Są one łatwe w montażu, ponieważ są zabezpieczone jedynie przez opaski zaciskowe.
Przewody chłodnicze powinny być wykonane z wytrzymałego materiału. Najczęściej stosowane są przewody gumowe i silikonowe. Przewody gumowe mogą być uszkodzone przez wysoką temperaturę, działanie promieni słonecznych i gryzonie, dlatego co kilka lat powinny zostać wymienione. Silikonowe przewody (tzw. sztywne) są dużo bardziej odporne na temperaturę, przez co ich okres eksploatacji jest dłuższy, niż w przypadku gumowych.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020