Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » układ chłodzenia Mercedes-benz KLASA X Platforma / podwozie (470) » przewody sztywne i elastyczne Mercedes-benz KLASA X Platforma / podwozie (470) » przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia Mercedes-benz KLASA X Platforma / podwozie (470)

przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia do MERCEDES-BENZ KLASA X Platforma / podwozie (470)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ KLASA X Platforma / podwozie (470) :
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
29.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Długość [mm] 140
Przewód układu chłodzącego od termostatu do pompy wodnej
Strona zabudowy góra
Ciężar [kg] 0,140
dla numeru OE 111 203 02 82
nr EAN 4027816367932
cena brutto:
73.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
  • VITO 108CDI-110CDI-112CDI-113-114
cena brutto:
19.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
  • VITO 108CDI-110CDI-112CDI-113-114
cena brutto:
20.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
PRZEWÓD CHŁODNICY MERCEDES VITO
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 6385010982
Numer dostawcy: 12420
cena brutto:
37.99 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Strona zabudowy na dole
Masa [g] 213
nr EAN 8033989431024
cena brutto:
22.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Długość [mm] 140
Przewód układu chłodzącego od termostatu do pompy wodnej
Strona zabudowy góra
Ciężar [kg] 0,140
nr EAN 4044688572516
cena brutto:
11.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Materiał Guma z wkładem tekstylnym
Przewód układu chłodzącego od termostatu do pompy wodnej
cena brutto:
9.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
dla numeru OE 111 203 0282
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia

Przewody układu chłodzenia


Układ chłodzenia cieczą jest jednym z najważniejszych układów w samochodach i nie tylko. W starszych silnikach można było spotkać układ chłodzenia powietrzem, w silnikach tego typu głowice miały charakterystyczne żeberka, których zadaniem jest chłodzenie. Do dziś można spotkać takie układy w piłach łańcuchowych, motocyklach itp. Układ chłodzenia cieczą jest stosowany w silnikach o zapłonie samoczynnym i iskrowym. Celem zastosowania układu chłodzenia cieczą jest utrzymanie silnika w optymalnej temperaturze (optymalna temperatura pracy silnika to 90 stopni Celsjusza). Układ chłodzenia cieczą składa się z: chłodnicy, wentylatora, termostatu, przewodów, czujnika temperatury, nagrzewnicy, pompy wody i zbiornika wyrównawczego.

Poziom płynu chłodzącego powinien wynosić między minimum a maksimum. W przypadku uszkodzenia lub zatkania układu silnik może ulec przegrzaniu, gdy jego temperatura osiągnie około 120-130 stopni Celsjusza. W najgorszym wypadku może dojść do zatarcia silnika. Kolejnym skutkiem niesprawnego układu chłodzenia może być niedogrzanie silnika, co powoduje między innymi wzrost spalania, słabe działanie ogrzewania i szybsze zużywanie elementów silnika. Często może dochodzić do zatkania, lub uszkodzenia przewodów układu. Zadaniem przewodów układu chłodzenia jest rozprowadzanie cieczy chłodzącej po całym układzie. Są one łatwe w montażu, ponieważ są zabezpieczone jedynie przez opaski zaciskowe.

Przewody chłodnicze powinny być wykonane z wytrzymałego materiału. Najczęściej stosowane są przewody gumowe i silikonowe. Przewody gumowe mogą być uszkodzone przez wysoką temperaturę, działanie promieni słonecznych i gryzonie, dlatego co kilka lat powinny zostać wymienione. Silikonowe przewody (tzw. sztywne) są dużo bardziej odporne na temperaturę, przez co ich okres eksploatacji jest dłuższy, niż w przypadku gumowych.