Strona zabudowy | Oś przednia | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410004493 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów bez systemu poziomującego | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410009313 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów bez systemu poziomującego | |
Wersja wzmocniona | ||
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410000303 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Numer seryjny | 4021020 | |
nr EAN | 5901159211000 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Numer seryjny | 4021025 | |
nr EAN | 5901159223706 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Numer seryjny | 4031020 | |
nr EAN | 5901159223645 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Numer seryjny | 4031025 | |
nr EAN | 5901159223652 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów bez systemu poziomującego | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410009313 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów bez systemu poziomującego | |
Wersja wzmocniona | ||
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410000303 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410004493 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Opcja wyposażenia | Extra equipped | |
Wersja wzmocniona | ||
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410012283 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Wysokość [mm] | 18 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 5902659788689 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Wysokość [mm] | 18 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 4040074044759 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Wysokość [mm] | 8 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 4040074116203 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Wysokość [mm] | 13 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
Ilość wypustek | 2 | |
nr EAN | 4040074044742 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Wysokość [mm] | 8 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 4040074044728 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Wysokość [mm] | 23 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 4040074031315 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Wysokość [mm] | 13 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 4040074007044 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Wysokość [mm] | 18 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 4040074014769 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Zamiana tylko w parach | ||
Wysokość [mm] | 440 | |
Grubość [mm] | 14,3 | |
Wymagana ilość | 2 | |
Materiał | Stal sprężynowa | |
nr EAN | 4040074017432 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Zamiana tylko w parach | ||
Wysokość [mm] | 347 | |
Grubość [mm] | 13,8 | |
Wymagana ilość | 2 | |
Materiał | Stal sprężynowa | |
nr EAN | 4040074004388 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Zamiana tylko w parach | ||
Wysokość [mm] | 355 | |
Grubość [mm] | 14 | |
Wymagana ilość | 2 | |
Materiał | Stal sprężynowa | |
nr EAN | 4040074010082 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Zamiana tylko w parach | ||
Wysokość [mm] | 441 | |
Grubość [mm] | 14,7 | |
Wymagana ilość | 2 | |
Materiał | Stal sprężynowa | |
nr EAN | 4040074020456 |
Długość [mm] | 427 | |
Ciężar [kg] | 4,600 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 108 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 80 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 80 | |
Liczba zwojów | 11,7 | |
Długość opakowania [cm] | 55,7 | |
Szerokość opakowania [cm] | 17,9 | |
Wysokość opakowania [cm] | 18 | |
Numer taryfy celnej | 73202089 | |
Średnica drutu [mm] | 14,0 | |
nr EAN | 5412096241840 |
Długość [mm] | 337 | |
Ciężar [kg] | 3,200 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 98 | |
Liczba zwojów | 10,8 | |
Długość opakowania [cm] | 41,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 15,4 | |
Wysokość opakowania [cm] | 15 | |
Numer taryfy celnej | 73202089 | |
Średnica drutu [mm] | 13,7 | |
nr EAN | 5412096197451 |
Parametr | AB | |
Średnica [mm] | 13,75 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 100 | |
Długość [mm] | 336 | |
nr EAN | 4013872186273 |
Parametr | AB | |
Długość [mm] | 339 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 100 | |
Średnica [mm] | 14,15 | |
nr EAN | 4013872186280 |
Parametr | AB | |
średnica zewnętrzna [mm] | 98 | |
Długość [mm] | 342 | |
Średnica [mm] | 12,5 | |
nr EAN | 4013872490707 |
Parametr | AB | |
Długość [mm] | 427 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 109 | |
Średnica [mm] | 14,5 | |
nr EAN | 4013872344352 |
Parametr | AB | |
średnica zewnętrzna [mm] | 110 | |
Średnica [mm] | 14,45 | |
Długość [mm] | 438 | |
nr EAN | 4013872345090 |
Parametr | AB | |
Średnica [mm] | 15,3 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 109 | |
Długość [mm] | 444 | |
nr EAN | 4013872345304 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Grubość [mm] | 14,15 | |
Długość [mm] | 339 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 100 | |
Ciężar [kg] | 3,3 | |
Oznaczenie koloru | biały | |
rozgałęziony | 1 | |
Oznaczenie koloru | żółty | |
rozgałęziony | 2 | |
nr EAN | 3322937979097 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020