Strona zabudowy | Oś przednia | |
nr EAN | 4025258698003 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
nr EAN | 4025258700737 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Długość [mm] | 275 | |
Parametr | AC | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
średnica zewnętrzna [mm] | 119 | |
Grubość 1 [mm] | 11 | |
nr EAN | 4260646551199 |
Jednostka | szt. |
Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
Zawieszenie | Dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
Sprawdź numer OE | |
Zamiana tylko w parach | |
Średnica drutu [mm] | 11,0 |
Długość [mm] | 275 |
Liczba zwojów | 6,0 |
Lokalizacja w aucie | z tyłu |
EAN | 4050278086332 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Długość [mm] | 276 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 117,0 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 11,0 | |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Ciężar [kg] | 1,44 | |
dla numeru OE | 04 24 112 | |
Zamiana tylko w parach | ||
nr EAN | 4027816468660 |
Długość [mm] | 354 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 133,0 | |
Liczba zwojów | 5,2 | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Ciężar [kg] | 1,54 | |
Zamiana tylko w parach | ||
dla numeru OE | 03 12 310 | |
nr EAN | 4027816468677 |
Długość [mm] | 298 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 136,0 | |
Liczba zwojów | 5,2 | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Ciężar [kg] | 1,710 | |
dla numeru OE | 03 12 335 | |
Zamiana tylko w parach | ||
nr EAN | 4027816469414 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Długość [mm] | 242 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 120 | |
Grubość [mm] | 11,5 | |
nr EAN | 8052553439730 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Parametr | AC | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
Ciężar [kg] | 1,51 | |
Grubość 1 [mm] | 11,5 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 120 | |
Długość [mm] | 242 | |
nr EAN | 4909500807989 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Parametr | AC | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
Ciężar [kg] | 1,44 | |
Grubość 1 [mm] | 11 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 119 | |
Długość [mm] | 275 | |
nr EAN | 4909500719268 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Parametr | E | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
Ciężar [kg] | 1,51 | |
Grubość 1 [mm] | 11,1 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 134 | |
Długość [mm] | 355 | |
nr EAN | 4909500721704 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Parametr | E | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
Ciężar [kg] | 1,71 | |
Grubość 1 [mm] | 12 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 136 | |
Długość [mm] | 298 | |
nr EAN | 4909500810125 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410105183 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem obniżonym | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410105206 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Numer seryjny | K4021561 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Numer seryjny | K4031553 | |
nr EAN | 5901159272247 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410105183 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem obniżonym | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410105206 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410105275 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego | |
nr EAN | 5900427372771 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Parametr | CC-SL | |
Długość [mm] | 352 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 135 | |
Średnica [mm] | 11,3 | |
nr EAN | 5901619590737 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Parametr | CC-SL | |
Długość [mm] | 318 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 133 | |
Średnica [mm] | 12 | |
nr EAN | 5903766333069 |
Długość [mm] | 270 | |
Ciężar [kg] | 1,600 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 57 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 97 | |
Liczba zwojów | 6 | |
Długość opakowania [cm] | 40,6 | |
Szerokość opakowania [cm] | 16,7 | |
Wysokość opakowania [cm] | 16,8 | |
Numer taryfy celnej | 73202089 | |
Średnica drutu [mm] | 11,1 | |
nr EAN | 5412096282669 |
Ciężar [kg] | 2,200 | |
Długość opakowania [cm] | 40,6 | |
Szerokość opakowania [cm] | 15,1 | |
Wysokość opakowania [cm] | 15,2 | |
Numer taryfy celnej | 73202089 | |
nr EAN | 5412096285189 |
Długość [mm] | 275 | |
Ciężar [kg] | 1,650 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | |
średnica zewnętrzna [mm] | 120 | |
Długość opakowania [cm] | 43 | |
Szerokość opakowania [cm] | 15 | |
Wysokość opakowania [cm] | 15 | |
Numer taryfy celnej | 73202089 | |
Średnica drutu [mm] | 11,00 | |
nr EAN | 5412096533679 |
Długość [mm] | 355 | |
Ciężar [kg] | 1,760 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | |
średnica zewnętrzna [mm] | 131 | |
Długość opakowania [cm] | 43 | |
Szerokość opakowania [cm] | 15 | |
Wysokość opakowania [cm] | 15 | |
Numer taryfy celnej | 73202089 | |
Średnica drutu [mm] | 11,25 | |
nr EAN | 5412096533686 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Masa [g] | 71 | |
nr EAN | 8033989065953 |
Parametr | AC | |
Długość [mm] | 275 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 121 | |
Średnica [mm] | 11,95 | |
nr EAN | 4013872696055 |
Parametr | AC | |
Długość [mm] | 283 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 121 | |
Średnica [mm] | 10,95 | |
nr EAN | 4013872696048 |
Strona zabudowy: | Oś przednia |
Długość [mm]: | 314, 343 |
Projekt resora: | Sprężyna śrubowa |
średnica zewnętrzna [mm]: | 133,5, 140 |
Średnica drutu [mm]: | 11,7, 12,3 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020