Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » układ hamulcowy Volkswagen POLO IV sedan (9A4, 9A2, 9N2, 9A6) » hamulce bębnowe Volkswagen POLO IV sedan (9A4, 9A2, 9N2, 9A6) » szczęki hamulcowe Volkswagen POLO IV sedan (9A4, 9A2, 9N2, 9A6)

szczęki hamulcowe do VOLKSWAGEN POLO IV sedan (9A4, 9A2, 9N2, 9A6)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN POLO IV sedan (9A4, 9A2, 9N2, 9A6) :
szczęki hamulcowe

Szczęki hamulcowe


Nie tylko układ kierowniczy i opony mają wpływ na komfort oraz bezpieczeństwo. Układ hamulcowy jest niezwykle istotny zarówno podczas podróżowania w mieście, jak i poza obszarem zabudowanym. Zadbaj więc o swoje hamulce i regularnie wymieniaj części eksploatowane w czasie procesu hamowania. Należą do nich m.in. szczęki hamulcowe lub klocki – zastosowanie danego wyposażenia zależy od rodzaju układu.

W tej kategorii znajdują się szczęki hamulca bębnowego. Jest to coraz rzadziej stosowany rodzaj hamulców, lecz w dalszym ciągu na ulicach można spotkać ogromną ilość pojazdów wykorzystujących go do redukcji prędkości. Zadbaj więc o to, by gwarantował on maksymalny poziom satysfakcji i wydajne hamowanie z naszym wyposażeniem. 
 

Budowa hamulca bębnowego i rola szczęk hamulcowych


Konstrukcja zależy od rodzaju hamulców, ponieważ wyróżniamy aż 3 możliwości. Mowa na temat układu Simplex, Duplex i samowzmacniającego. Wymieniając zużyte szczęki hamulcowe, należy dokładnie dopasować je do konkretnego modelu. Rolą szczęk jest wytworzenie odpowiedniego tarcia podczas kontaktu z bębnem hamulcowym, gdy kierowca pojazdu zdecyduje się wcisnąć pedał hamulca. Dociskane są one do bębna za pomocą rozpieracza. Elementem odpowiedzialnym za utrzymanie szczęk hamulcowych podczas braku kontaktu z bębnem jest sprężyna odciągająca, która także dba o powrót szczęk, gdy pedał zostanie zwolniony. 
 

Szczęki hamulcowe – jak zadbać o ich żywotność


Hamulce bębnowe mają to do siebie, że przy odległych trasach i mocnej eksploatacji, potrafią się zagrzać. Efektem takiej sytuacji jest zmniejszenie wydajności układu hamulcowego i możliwość uszkodzenia szczęk hamulcowych. Jeśli zauważycie, że Wasz pojazd przestał błyskawicznie reagować na sygnał chęci redukcji prędkości, warto zrobić postój i sprawdzić nagrzanie koła. Taki stan rzeczy spowodowany jest kontaktem bębna ze szczękami i tarciem, które powstaje przy hamowaniu.

UWAGA! Nie dotykajcie felgi! Wysoka temperatura jest odczuwalna po zbliżeniu dłoni.