Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » sprzęgło Toyota HIGHLANDER (GSU7_, AXUH7_, TXUA7_) » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny Toyota HIGHLANDER (GSU7_, AXUH7_, TXUA7_) » wysprzęglik centralny Toyota HIGHLANDER (GSU7_, AXUH7_, TXUA7_)

wysprzęglik centralny do TOYOTA HIGHLANDER (GSU7_, AXUH7_, TXUA7_)

wybierz typ samochodu TOYOTA HIGHLANDER (GSU7_, AXUH7_, TXUA7_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy z przodu
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 32,0
Materiał Tworzywo sztuczne
Liczba otworów do mocowania 3
Rozmiar gwintu 1 Plug-In
Ciężar [kg] 0,45
nr EAN 8717109549812
Status produktu: Normalny
Średnica wewnętrzna [mm] 28
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z czujnikiem
Materiał Tworzywo sztuczne
nr EAN 4006633426879
Liczba otworów do mocowania 3
Ciężar [kg] 0,460
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5050063306828
Średnica tłoka [mm] 32
nr EAN 4047025530798
Liczba otworów do mocowania 3
Ciężar [kg] 0,370
dla numeru OE 1 827 889
nr EAN 4027816360148
otwór Ø [mm] 28
Wymiar gwintu 13
Materiał Tworzywo sztuczne
nr EAN 8032928110006
Status produktu: Normalny
nr EAN 4005108842145
uwzględnić informację serwisową
Średnica [mm] 32
nr EAN 3322938179793
otwór Ø [mm] 32
Materiał Tworzywo sztuczne
Liczba otworów mocujących wysprzęglika centralnego 3
Ciężar [kg] 0,55
nr EAN 3276428100807
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
wysprzęglik centralny

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Bez niego niemożliwa byłaby zmiana biegów, a zatem jego sprawna praca jest konieczna, aby układ sprzęgła funkcjonował prawidłowo. Zasada działania wysprzęglika bazuje na ruchu tłoka. To z kolei uruchamia dźwigienkę, która oddziałując na docisk sprzęgła, odciąga tarczę sprzęgła. W mechanizmach sterowania sprzęgłem w samochodach tradycyjną metodą jest wykorzystanie linki, a także hydraulicznego sterowania. W nowoczesnych pojazdach stosuje się wysprzęglik centralny, który charakteryzuje się lekką i kompaktową konstrukcją. Montowany jest w dzwonie skrzyni i współpracuje bezpośrednio z tarczą dociskową. 
 

Zalety wysprzęglika


Dlaczego właściwie wysprzęglik centralny zastąpił tradycyjne metody sterowania sprzęgłem? Przede wszystkim pozwoliło to wyeliminować tradycyjny układ łożyska wyciskowego sprzęgła z łapą sprzęgła oraz elementami współpracującymi, co przełożyło się na mniejszą wagę całego układu, wydłużony okres eksploatacji, niewielkie zużycie i ograniczoną ilość ruchomych części. Dla kierowcy oznacza to większe bezpieczeństwo jazdy i bezawaryjność układu. Wysprzęglik centralny sprzęgła cechuje się też integracją z siłownikiem sprzęgła i jednocześnie mechanizmem wysprzęglającym. Przyczyniło się to do zwiększenie odporności elementów na wpływ czynników zewnętrznych, mniejsze ryzyko pojawienia się korozji.
 

Zużyty wysprzęglik centralny 


O uszkodzeniu tłoka wysprzęglika świadczy wyciek w okolicy skrzyni biegów, dlatego warto regularnie zaglądać pod maskę, w przeciwnym razie możemy nie zdążyć zareagować w odpowiednim momencie. Wysprzęglik centralny sprzęgła, który nie pracuje prawidłowo, sygnalizuje nam problemy, utrudniając włączanie biegów. Mogą także pojawić się kłopoty z załączaniem oraz rozłączaniem pedału sprzęgła. Nowoczesne auta w wielu przypadkach mają połączony układ wysprzęglania z układem hamulcowym. Zatem w przypadku awarii wysprzęglika istnieje duże prawdopodobieństwo, że pojawiają się problemy w trakcie hamowania.