
| Ilość zębów | 141 | 
| Długość [mm] | 1343 | 
| Szerokość [mm] | 20 | 
| Podziałka zębów [mm] | 9,525 | 
| Liczba rolek kierunkowych | 2 | 
| nr EAN | 4047023075376 | 

| Długość opakowania [cm] | 26,5 | 
| Szerokość opakowania [cm] | 16,5 | 
| Wysokość opakowania [cm] | 9,5 | 
| Ciężar [kg] | 0,77 | 
| Ilość zębów | 141 | 
| Szerokość [mm] | 20 | 
| nr EAN | 4010858004224 | 

| Długość opakowania [cm] | 28 | 
| Szerokość opakowania [cm] | 17,5 | 
| Wysokość opakowania [cm] | 24 | 
| Ilość zębów | 141 | 
| Ciężar [kg] | 1,8 | 
| Szerokość [mm] | 20 | 
| nr EAN | 4010858999865 | 

| Szerokość [mm] | 20,0 | 
| Ilość zębów | 141 | 
| Ciężar [kg] | 0,589 | 
| Pas napędowy | z trapezowym profilem zębów | 
| dla numeru OE | 16 105 777 80 SK | 
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4054224007808 | 

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez pompy wodnej | 
| nr EAN | 5400608130355 | 

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | 
| nr EAN | 5400608130362 | 

| Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu | 
| Szerokość 1 [mm] | 20 | 
| Liczba zębów 1 | 141 | 
| nr EAN | 8032747314227 | 

| Liczba pasków | 1 | 
| Szerokość [mm] | 20 | 
| Ilość zębów | 141 | 
| Ilość rolek napinających | 1 | 
| Ilość rolek nawrotnych | 1 | 
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4250093485864 | 

| Liczba zębów 1 | 141 | 
| Szerokość 1 [mm] | 20,00 | 
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4014870192631 | 

| Liczba zębów 1 | 141 | 
| Szerokość 1 [mm] | 20,00 | 
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | 
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4014870192808 | 

| Ilość zębów | 141 | 
| Pas napędowy | z trapezowym profilem zębów | 
| Szerokość pasa [mm] | 19,9 | 
| nr EAN | 7316577884695 | 

| Ilość zębów | 141 | 
| Pas napędowy | z trapezowym profilem zębów | 
| Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu | 
| Szerokość pasa [mm] | 19,9 | 
| nr EAN | 7316577885364 | 
Zestaw rozrządu.
Rozrząd pojazdu samochodowego steruje otwarciem zaworów w slnikach benzynowych i diesla. Obecnie rozrządy różnią się materiałem z jakiego zrobiony jest transmiter obrotów z wału korbowego na wałek rozrządu. Może być nim zębaty pasek rozrządu ze specjalnej gumy wzmocnionej wewnętrznym kordem, mówimy wówczas o napędzie paskowym. Może być nim też metalowy łańcuch, mówimy wówczas o napędzie łańuchowym.
Jakie są różnice pomiędzy rozrządem paskowym i łańcuchowym ?
Oprócz wymienionej wyżej różnicy w materialne elementu przenoszącego napęd, występują istotne różnice w elementach składowych poszczególnych zestawów rozrządu. W przypadku rozrządu z napędem paskowym, zazwyczaj w takich zestawach oprócz paska rozrządu znajdują się także rolki napinające i rolki prowadzące paska rozrządu. W przypadku gdy w napinaniu paska rozrządu bierze udział także pompa wodna, to również ona jest składnikiem takiego zestawu rozrządu. W niektórych konstrukcjach rozrządu występują specjalne tłumiki drgań paska rozrządu. W rozbudowanych zestawach rozrządu także one mogą występować jako ich składnik.
Jak często należy wymieniać zestaw rozrządu ?
Wszystko zależy od tego czy jest to pierwsza wymiana, czy wymiany następne. Termin pierwszej wymiany określają producenci auta i zazwyczaj wynosi on od 90 do 120 tysięcy kilometrów, chociaż są wyjątki jak silnik 1,6 HDI w autach Citroen i Peugeot, którego wymiana przewidziana jest przez producenta co 200 tyś. km. W przypadku następnych wymian zaleca się nie przekraczać 70 - 80 tyś kilometrów pomiędzy nimi. I wcale nie chodzi tu o to, że wymieniany jako następny zestaw rozrządu jest gorszej jakości, tylko o wpływ zużycia silnika na jego pracę, a tym samym na obciążenia jakimi jest poddawany nowy rozrząd.
Dlaczego wymiana zestawu rozrządu jest taka ważna ?
Usterka, która może wystąpić na skutek zerwania paska rozrządu lub uszkodzenia którejś z rolek lub współpracującej pompy wody stanowi jedną z poważniejszych awarii silnika. Pozostawienie w otwartej pozycji niektórych zaworów może spododować ich zniszczenie przez poruszajacy się tłok. Zniszczeniu ulega zazwyczaj sam tłok oraz cylinder silnika. Naprawa takich uszkodzeń jest niezwykle kosztowna i może kończyć się koniecznością wymiany silnika na nowy. W toku eksploatacji normalnej zużyciu ulegają zarówno rolki jak i sam pasek, który z wiekiem najzwyczajniej w świecie zaczyna parcieć i tracić swoje wlaściwości. Dlatego zdecydowanie nie należy przekraczać dopuszczalnych zakresów pracy zestawu rozrządu.
Właściciele samochodów szukający nowego zestawu rozrządu do swojego auta znajdą je w ofercie sklepu motoryzacyjnego e-autoparts.pl. E-autoparts.pl zapewnia szeroką dostępność zestawów rozrządu do wielu popularnych marek samochodów. Kupić tu można w atrakcyjnych cenach rozrządy INA, SKF, Contitech, Febi, Bosch, Gates.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych 
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów 
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie 
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać? 
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta? 
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych. 
15-04-2025