Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Iveco » silnik Iveco DAILY VI Furgon » sterowanie silnikiem Iveco DAILY VI Furgon » pasek rozrządu i części wspólpracujące Iveco DAILY VI Furgon » zestaw paska rozrządu Iveco DAILY VI Furgon

zestaw paska rozrządu do IVECO DAILY VI Furgon

wybierz typ samochodu IVECO DAILY VI Furgon:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 1,007
Ilość zębów 155
alternatywnie 
Kompletacja odbiegająca od OE 
dodatkowo wymagany artykuł Rolka kierunkowa
nr EAN 4010858154660
Ciężar [kg] 2,354
Agregaty/rolki z rolka kierunkową
nr EAN 4010858159894
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 155
Ciężar [kg] 2,2
dodatkowo wymagany artykuł Rolka kierunkowa
alternatywnie 
nr EAN 4010858156329
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 155
Ciężar [kg] 3,324
Agregaty/rolki z rolka kierunkową
nr EAN 4010858160463
Jednostkaszt.
EAN4010858997182
StanFabrycznie nowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez pompy wodnej
nr EAN 5400608063837
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5400608068382
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 28
Ilość zębów 155
z rolkami 3
Ilość rolek napinających 1
Ilość rolek nawrotnych 2
nr EAN 4250093486434
cena brutto:
555.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 155
Szerokość 1 [mm] 28,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4014870608866
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.