Długość opakowania [cm] | 26,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 7 | |
Ciężar [kg] | 1,007 | |
Ilość zębów | 155 | |
alternatywnie | ||
Kompletacja odbiegająca od OE | ||
dodatkowo wymagany artykuł | Rolka kierunkowa | |
nr EAN | 4010858154660 |
Ciężar [kg] | 2,354 | |
Agregaty/rolki | z rolka kierunkową | |
nr EAN | 4010858159894 |
Długość opakowania [cm] | 28 | |
Szerokość opakowania [cm] | 17,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 24 | |
Ilość zębów | 155 | |
Ciężar [kg] | 2,2 | |
dodatkowo wymagany artykuł | Rolka kierunkowa | |
alternatywnie | ||
nr EAN | 4010858156329 |
Długość opakowania [cm] | 28 | |
Szerokość opakowania [cm] | 17,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 24 | |
Ilość zębów | 155 | |
Ciężar [kg] | 3,324 | |
Agregaty/rolki | z rolka kierunkową | |
nr EAN | 4010858160463 |
Jednostka | szt. |
EAN | 4010858997182 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez pompy wodnej | |
nr EAN | 5400608063837 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | |
nr EAN | 5400608068382 |
Liczba pasków | 1 | |
Szerokość [mm] | 28 | |
Ilość zębów | 155 | |
z rolkami | 3 | |
Ilość rolek napinających | 1 | |
Ilość rolek nawrotnych | 2 | |
nr EAN | 4250093486434 |
Liczba zębów 1 | 155 | |
Szerokość 1 [mm] | 28,00 | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4014870608866 |
Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.
Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025