Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Smart » silnik Smart » sterowanie silnikiem Smart » pasek rozrządu i części wspólpracujące Smart » zestaw paska rozrządu Smart

zestaw paska rozrządu do SMART

wybierz model samochodu SMART:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,13
Ilość zębów 190
Szerokość [mm] 24
nr EAN 4010858797768
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 190
Ciężar [kg] 1,752
Szerokość [mm] 24
nr EAN 4010858576592
cena brutto:
239.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787106572
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787114768
Ilość zębów 190
Szerokość [mm] 24,0
Liczba pasków 1
dla numeru artykułu S314
nr EAN 8430632500456
Szerokość [mm] 24,0
Ilość zębów 190
Ciężar [kg] 1,15
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
dla numeru OE 71771574
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 4027816451426
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465377020
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Liczba zębów 1 190
Szerokość 1 [mm] 24
nr EAN 8032747067963
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 24
Ilość zębów 190
z rolkami 2
nr EAN 4250093482979
cena brutto:
227.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 190
Szerokość 1 [mm] 24,00
nr EAN 4005108488244
Liczba zębów 1 190
Szerokość 1 [mm] 24,00
nr EAN 4005108839138
cena brutto:
222.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 190
Szerokość 1 [mm] 24,00
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108909626
Liczba zębów 1 190
Szerokość 1 [mm] 24,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108909657
cena brutto:
227.00 zł
 Kup
Ilość zębów 190
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałem mocującym
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
Szerokość pasa [mm] 24
nr EAN 7316575631406
Ilość zębów 190
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałem mocującym
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
Szerokość pasa [mm] 24
nr EAN 7316575631413
Liczba zębów 1 190
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 1649
Szerokość 1 [mm] 24
nr EAN 3413521385391
Szerokość [mm] 24,0
Ilość zębów 190
Ciężar [kg] 0,620
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
dla numeru OE 71736726
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688640383
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.