Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Ford FIESTA IV (JA_, JB_) 1.4 i 16V (1996.04-2002.01) 90km » PH10127 fram
wybrany samochód: 
Ford Fiesta Iv (ja_, Jb_) 1.4 I 16v (1996.04-2002.01) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju PH10127 FRAM

PH10127 Filtr oleju FRAM
57.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

PH10127

producent:

FRAM

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm]95
Wymiar gwintuM26x1,5
Wysokość [mm]120
nr EAN5022650274599

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju PH10127 FRAM

numery OEM:
IVECO      J1310304
HYUNDAI      0K55114302
HYUNDAI      2630042030
HYUNDAI      2630042040
HYUNDAI      2630042060
HYUNDAI      263304A000
HYUNDAI      263304X000
HYUNDAI      S2630042040
HYUNDAI      S263304X000
AC      X4258E

Zastosowanie Filtr oleju PH10127 FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju PH10127 FRAM:

Anatol, Wałbrzych
2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz
Michał, Sanok
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.