Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » bęben hamulcowy Peugeot EXPERT Autobus (V_) 2.0 BlueHDi 180 (2016.04-???) 178km » 8DT 355 300-411 hella
wybrany samochód: 
Peugeot Expert Autobus (v_) 2.0 Bluehdi 180 (2016.04-???) 178km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Bęben hamulcowy 8DT 355 300-411 HELLA

8DT 355 300-411 Bęben hamulcowy HELLA
hella 8DT 355 300-411
Bęben hamulcowy 8DT 355 300-411
8DT 355 300-411
 

    Ocena:
numery handlowe:

61242

numer części:

8DT 355 300-411

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Średnica bębna hamulcowego200
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm]53,6
Śr. zewn. bębna ham. [mm]228
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm]94,1
Wzór otworów/Ilość otworów04/04
Ø rozmieszczenia otworów [mm]100
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm]201
Średnica otworu centrującego [mm]52,9
Ciężar [kg]5,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz piastą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez łożyska koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez sworznia mocującego koła
Techniczny numer informacyjny61242
nr EAN4082300390339

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 8DT 355 300-411 HELLA

numery OEM:
OPEL      418001
VAUXHALL      9196290

Zastosowanie Bęben hamulcowy 8DT 355 300-411 HELLA w samochodach:

Bęben hamulcowy

Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.

Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.

Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..

Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.