Części do samochodów e-autoparts.pl
22 100 15 90
22 100 15 90
Konsultanci 9:00 - 16:00
Magazyn 9:00 - 16:00
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
Sklep » części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1311010

Filtr oleju J1311010 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1311010 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
    Ocena:

numer części:

J1311010

Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Długość [mm]129
średnica zewnętrzna [mm]93
Gwint wewnętrzny [mm]3/4 - 16UNF
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnegoJ9131003
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnegoJ9131000
nr EAN4029416013882
Status produktu: Normalny

Sprawdź zastosowanie wybranej części

Filtr oleju J1311010 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
FORD 1112652
FORD 1957597
FORD 1960830
FORD YL4J-6714-CA
ISUZU 5-86102409-0
NISSAN 15208-43G00
NISSAN 15208-43G0A
NISSAN 15208-65005
NISSAN 15208-65011
NISSAN 15208-65014
NISSAN 15208-G9900
NISSAN 15208-G9903
NISSAN 15208-U3401
NISSAN 15208-W1120
NISSAN 15208-W1123
NISSAN 15208-W1124
NISSAN 15208-W3400
NISSAN 15208-W3401
NISSAN 15208-W3403
NISSAN 1520805D0A
NISSAN A520643G0A01
NISSAN A5208-43G00
NISSAN A5208-43G0A
NISSAN A5208-W3401
NISSAN A5208-W3403
NISSAN A520843G0A01
NISSAN AY100-NS009
NISSAN AY100-NS010
Aktualnie oglądany:  Filtr oleju, J1311010 • HERTH+BUSS JAKOPARTS • sklep e-autoparts.pl. Część znajduje się w kategorii

filtr oleju

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.