Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 5PK813 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK813 INA

FB 5PK813 Pasek klinowy wielorowkowy INA
30.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

5PK811, 5PK812, 5PK813, 5PK814, 5PK815

numer części:

FB 5PK813

producent:

INA

Ilość żeber 5
Długość [mm] 813
nr EAN 4014870122362

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK813 INA

numery OEM:
ALFA ROMEO      60566089
BMW      11 28 2 247 425
BMW      11 28 4 496 457
BMW      11282247425
BMW      11284496457
BMW      2 247 425
BMW      2247425
BMW      4 496 457
BMW      4496457
BMW      64 55 2 247 425
BMW      64 55 7 786 170
BMW      64 55 8 593 211
BMW      64552247425
BMW      64557786170
BMW      64558593211
BMW      7 786 170
BMW      7786170
CITROËN      5750.R1
CITROËN      5750R1
PEUGEOT      5750.R1
PEUGEOT      5750R1
MINI      11 28 2 247 425
MINI      11 28 4 496 457
MINI      11282247425
MINI      11284496457
MINI      2 247 425
MINI      2247425
MINI      4 496 457
MINI      4496457
MINI      64 55 2 247 425
MINI      64 55 7 786 170
MINI      64 55 8 593 211
MINI      64552247425
MINI      64557786170
MINI      64558593211
MINI      7 786 170
MINI      7786170
LAND ROVER      PQS 000190
LAND ROVER      PQS000190

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK813 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK813 INA:

2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.