Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Audi A5 kabriolet (8F7) S5 quattro (2009.06-2017.01) 333km » RW054 kamoka
wybrany samochód: 
Audi A5 Kabriolet (8f7) S5 Quattro (2009.06-2017.01) 333km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO DACIA DUSTER 10-18 RW054 KAMOKA

RW054 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO DACIA DUSTER 10-18 KAMOKA
kamoka RW054
KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO DACIA DUSTER 10-18 RW054
RW054
135.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

RW054

producent:

KAMOKA

Szerokość [mm] 36
Średnica zewnętrzna [mm] 155

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO DACIA DUSTER 10-18 RW054 KAMOKA

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      607 030 00 03
MERCEDES-BENZ      607 030 06 00
MERCEDES-BENZ      A607 030 00 03
MERCEDES-BENZ      A607 030 06 00
NISSAN      12303-00Q0C
NISSAN      12303-00Q1H
NISSAN      12303-00Q2K
NISSAN      12303-00QAU
NISSAN      12303-00QBA
RENAULT      12 30 304 53R
RENAULT      12 30 317 77R
RENAULT      12 30 332 45R
RENAULT      12 30 394 65R
DACIA      12 30 304 53R
DACIA      12 30 317 77R
DACIA      12 30 332 45R
DACIA      12 30 394 65R
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO DACIA DUSTER 10-18 RW054 KAMOKA w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.