Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » sterowanie silnikiem » koło pasowe

koło pasowe

wybierz markę samochodu:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 5
średnica zewnętrzna [mm] 138,2
Ciężar [kg] 1,05
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z funkcją Start-Stop
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez funkcji Start-Stop
nr EAN 3358960474643
Szerokość [mm] 27,0
Średnica wewnętrzna [mm] 36,0
średnica zewnętrzna [mm] 138,0
Materiał blacha stalowa
Ciężar [kg] 1,04
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 5901619543320
Status produktu: Normalny
nr EAN 5902048022165
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 138,2
Masa [g] 1092
Ilość żeber 5
nr EAN 8033989215310
Średnica [mm] 138
Ilość żeber 6
dla numeru OE V763855180
nr EAN 3660872391483
Średnica [mm] 138
Ilość żeber 6
nr EAN 7316575493943
Ilość żeber 6
Masa [g] 1337
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 138
Szerokość 1 [mm] 27
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą
nr EAN 3413521416170
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koło pasowe do napędu paska wieloklinowego


koło pasowe wału korbowegoKoło pasowe osadzone jest na wale korbowym silnika spalinowego. Koło pasowe służy do przekazywania ruchu obrotowego z wału korbowego na pasek wieloklinowy, który napędza pozostałe podzespoły silnika niezbędne do utrzymania jego pracy. Są to zazwyczaj alternator, pompa wspomagania układu kierowniczego lub sprężarka klimatyzacji.

Powierzchnia koła pasowego nie jest gładka, a przypomina powierzchnią strukturę paska wielorowkowego.  Ilość rowków na kole pasowym oraz na pasku wieloklinowym musi być zgodna. Koło pasowe nie stanowi jednolitego elementu a składa się z dwóch części wulkanizowanych gumą. Zadaniem gumy łączącej oba elementy koła pasowego jest tłumienie drgań powstających na wale korbowym silnika. Dzięki temu elementy które są napędzane paskiem wieloklinowym nie ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Należy regularnie sprawdzać stan koła pasowego gdy rozwulkanizowane nie połączenia gumowego może doprowadzić do gwałtownej utraty napędu alternatora lub innych napędzanych podzespołów.