Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » zasilanie powietrzem » przepustnica, czujnik » korpus przepustnicy » V52-81-0002 vemo

Korpus przepustnicy, Q+, original equipment manufacturer quality V52-81-0002 VEMO

V52-81-0002 Korpus przepustnicy, Q+, original equipment manufacturer quality VEMO
vemo V52-81-0002
 

    Ocena:
numer części:

V52-81-0002

producent:

VEMO

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Sterownik / oprogramowanie musi być adoptowany (update)
Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu 
Średnica [mm] 57
Tryb pracy elektroniczny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Ilość połączeń 4
Ciężar [kg] 0,78
nr EAN 4046001640414

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus przepustnicy, Q+, original equipment manufacturer quality V52-81-0002 VEMO

Przepustnica powietrza pasuje do: HYUNDAI GRANDEUR, I30, IX55, SANTA FÉ II, SONATA V, TUCSON; KIA CARENS II, CEE'D, MAGENTIS II, PRO CEE'D, SPORTAGE II 2.0-3.0D 08.04-
numery OEM:
HYUNDAI      35100-27400
HYUNDAI      35100-27410
HYUNDAI      5WY9110C
KIA      35100-27400
KIA      35100-27410

Zastosowanie Korpus przepustnicy, Q+, original equipment manufacturer quality V52-81-0002 VEMO w samochodach:

zobacz instrukcję montażu V52-81-0002zobacz instrukcję montażu V52-81-0002zobacz instrukcję montażu V52-81-0002

Przepustnica, korpus przepustnicy


Przepustnica to element znajdujący się w plastikowej obudowie, który standardowo mocuje się w kanale dolotowym powietrza do silnika. Zasadniczy korpus to solidny stalowy element. Wewnątrz, w otworze, będącym przedłużeniem kanału dolotowego umieszczona jest ruchoma klapka, która uchylając się, wpuszcza powietrze do cylindrów. W korpusie znajduje się też czujnik położenia przepustnicy, który steruje dawką paliwa, wtryskiwanego do cylindrów.


Przepustnicę z pedałem przyspieszenia łączy metalowa linka oraz sprężyna, która stawia opór przy wciśnięciu pedału.
Z racji usytuowania w kanale dolotowym, do przepustnicy docierać mogą śladowe ilości zanieczyszczeń z zabrudzonego filtra powietrza. Większe ich nagromadzenie może doprowadzić do osadzania się brudu na klapce przepustnicy i jej niedokładnego domykania.
Skutkiem tego najczęściej jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Kolejnym sygnałem jest niewłaściwe reagowanie samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia (spowolniona reakcja). Pamiętać należy, że te objawy świadczyć mogą również o uszkodzeniu czujnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Brudna przepustnica daje zatem podobne objawy co np. uszkodzone świece i układ EGR. Dobrym pomysłem będzie więc sprawdzenie również tych elementów.