Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Nissan NAVARA NP300 (D40) 2.5 dCi 4WD (D40TT, D40T, D40M, D40BB) (2009.12-???) 190km » 4311019 kraft automotive
wybrany samochód: 
Nissan Navara Np300 (d40) 2.5 Dci 4wd (d40tt, D40t, D40m, D40bb) (2009.12-???) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4311019 KRAFT AUTOMOTIVE

4311019 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego KRAFT AUTOMOTIVE
44.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa:6 szt.

    Ocena:
numer części:

4311019

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyzewnętrzny
Numer seryjny4311019
nr EAN5901159196208
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4311019 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
HONDA      211 330 24 03
MERCEDES-BENZ      2113300203
MERCEDES-BENZ      2113302403
MERCEDES-BENZ      2113302603
MERCEDES-BENZ      2113302803

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4311019 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.