Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » przekładnia kierownicza i pompa » 55.5213 lauber

Pompa hydrauliczna przekładni kierownicz 55.5213 LAUBER

55.5213 Pompa hydrauliczna przekładni kierownicz LAUBER
 

    Ocena:
numer części:

55.5213

producent:

LAUBER


Uwaga! Produkt kaucjonowany, objęty systemem wymiany firmy Lauber.
Więcej informacji udzieli obsluga sklepu.

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hydrauliczna przekładni kierownicz 55.5213 LAUBER

Pompa hydrauliczna przekładni kierowniczej pasuje do: SEAT ALHAMBRA, AROSA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, IBIZA III, INCA, LEON, TOLEDO I, TOLEDO II; SKODA FELICIA CUBE 1.0-2.9 08.80-
numery OEM:
VOLKSWAGEN      027145157
VOLKSWAGEN      535145157
VOLKSWAGEN      535145157X
VOLKSWAGEN      6N0145157
VOLKSWAGEN      6N0145157X

Zastosowanie Pompa hydrauliczna przekładni kierownicz 55.5213 LAUBER w samochodach:

Przekładnia kierownicza i pompa wspomagania


Przekładnia kierownicza najczęściej ulega awarii z powodu zanieczyszczeń stałych, dostających się pod osłony przekładni. Systematycznie uszkadzają one listwę zębatą oraz pozostałe elementy. Kolejnym czynnikiem działającym na przekładnie destrukcyjnie jest woda. Skorodowane zęby przekładni nie wróżą niczego dobrego. Do usterek doprowadzić mogą również niewłaściwie wyważone koła i luzy w całym układzie kierowniczym.

Pompa wspomagania to główny punkt układu wspomagania kierownicy. Umożliwia ona swobodną pracę kierownicą bez przykładania do tego większej siły. Pompa wymaga regularnego serwisowania, a za jej domaganiami stoi najczęściej zbyt niskie ciśnienie w układzie, zapowietrzenie lub niewystarczająca ilość płynu. Rzadko dochodzi do całkowitego uszkodzenia pompy wspomagania. Skutkuje to brakiem wspomagania. Najczęściej dzieje się tak w przypadku zatarcia pompy lub zerwania napędzającego ją paska.

Objawami świadczącymi o usterkach przekładni kierowniczej są zwykle drgania lub zacięcia kół, problematyczne obracanie się, wyczuwalne luzy przy skręcie kół, dziwne dźwięki, takie jak gwizdy, zgrzyty i stuki. Należy jednak pamiętać, że te objawy mogą być mylące, ponieważ często dotyczą usterek zlokalizowanych w innych obszarach samochodu.