Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » DS39132 lpr

Wał napędowy DS39132 LPR

DS39132 Wał napędowy LPR
338.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

DS39132

numer części:

DS39132

producent:

LPR

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 86
Długość [mm] 626
Wymiar gwintu 20x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 21
nr EAN 8032928064040

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS39132 LPR

numery OEM:
RENAULT      7700103730
RENAULT      7700106008
RENAULT      7700106017
RENAULT      7700108248
RENAULT      7700109013
RENAULT      7700109214
RENAULT      7700109216
RENAULT      7700110484
RENAULT      7700110485
RENAULT      7700111260
RENAULT      7700111363
RENAULT      7701352771
RENAULT      7701352881
RENAULT      7711134740
RENAULT      7711135247
RENAULT      8200072831

Zastosowanie Wał napędowy DS39132 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.