Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 153071760254 magneti marelli

Filtr oleju 153071760254 MAGNETI MARELLI

153071760254 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
17.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

154703829760, 154705313320, 71760254

numer części:

153071760254

producent:

MAGNETI MARELLI

Wysokość [mm] 113
Rodzaj filtra Wkład filtra
Średnica wewnętrzna [mm] 23,5
średnica zewnętrzna [mm] 57,5
nr EAN 8001063591100

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 153071760254 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      6221800000
MERCEDES-BENZ      6221800009
MERCEDES-BENZ      6991840200
MERCEDES-BENZ      A6221800009
MERCEDES-BENZ      A6991840200
NISSAN      1520800Q1G
NISSAN      1520900Q0A
NISSAN      1520900Q0D
NISSAN      1520900Q0G
NISSAN      1520900Q0H
OPEL      4407115
OPEL      4420403
OPEL      4431215
RENAULT      152083323R
RENAULT      152092962R
RENAULT      152093920R
RENAULT      152094543R
RENAULT      7701070114
RENAULT      7701478538
RENAULT      8200362442
RENAULT      8660003043

Zastosowanie Filtr oleju 153071760254 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 153071760254 MAGNETI MARELLI:

2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.