Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Citroën C-ELYSEE (DD_) 1.2 VTi 72 (2012.11-???) 72km » 352020091100 magneti marelli
wybrany samochód: 
Citroën C-elysee (dd_) 1.2 Vti 72 (2012.11-???) 72km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 352020091100 MAGNETI MARELLI

352020091100 Termostat układu chłodzenia MAGNETI MARELLI
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numery handlowe:

20091J

numer części:

352020091100

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Średnica 1 [mm]54
Temperatura otwarcia [°c]91
nr EAN8001063645551

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 352020091100 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
OPEL      1338 093
OPEL      97142431
TRIUMPH      GTS105
TRIUMPH      GTS106
TRIUMPH      GTS113
HYUNDAI      255002A100

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 352020091100 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia 352020091100 MAGNETI MARELLI:

2021-11-14
 5/5
polecam
2020-11-12
 5/5
Termostat działa właściwie. Jest OK.
2022-01-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-07-23
 5/5
Działa ok
2020-06-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.