Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Mercedes-benz SPRINTER 3-t Platforma / podwozie (B910, B907) 211 CDI RWD (907.221, 907.223, 907.123) (2020.06-???) 114km » 13-0038 maxgear
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Sprinter 3-t Platforma / Podwozie (b910, B907) 211 Cdi Rwd (907.221, 907.223, 907.123) (2020.06-???) 114km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa 13-0038 MAXGEAR

13-0038 Cewka zapłonowa MAXGEAR
maxgear 13-0038
126.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

MG-8051A

numer części:

13-0038

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Ilość otworów wlotowych/wylotowych4
Ilość biegunów4
Cewka zapłonowaRodzaj połączenia SAE
Kolor obudowyszary
nr EAN5907558559309

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 13-0038 MAXGEAR

CEWKA ZAPĂşONOWA PEUGEOT 1,1-1,4 206
numery OEM:
CITROËN      5970.78
CITROËN      5970.79
CITROËN      5970.A8
CITROËN      96 358 649
PEUGEOT      5970.78
PEUGEOT      5970.79
PEUGEOT      5970.A8
PEUGEOT      96 358 649

Zastosowanie Cewka zapłonowa 13-0038 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.