Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi Q3 (F3B) 40 TDI quattro (2024-???) 193km » 69-0972 maxgear
wybrany samochód: 
Audi Q3 (f3b) 40 Tdi Quattro (2024-???) 193km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

DRĄŻEK KIER. OPEL ASTRA J LE/PR DŁ 291 69-0972 MAXGEAR

69-0972 DRĄŻEK KIER. OPEL ASTRA J LE/PR DŁ 291 MAXGEAR
maxgear 69-0972

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

69-0972

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z elektrycznym wspomaganiem ukł. kierowniczego
Rozmiar gwintu 1M16x1,5
Rozmiar gwintu 2M16x1,5
Długość przegub osiowy [mm]291

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie DRĄŻEK KIER. OPEL ASTRA J LE/PR DŁ 291 69-0972 MAXGEAR

DRą»EK KIER. OPEL ASTRA J LE/PR Dú 291
numery OEM:
OPEL      16 09 027
OPEL      16 09 029
VAUXHALL      16 09 027
VAUXHALL      16 09 029
CHEVROLET      13286687

Zastosowanie DRĄŻEK KIER. OPEL ASTRA J LE/PR DŁ 291 69-0972 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o DRĄŻEK KIER. OPEL ASTRA J LE/PR DŁ 291 69-0972 MAXGEAR:

Rafał, Wrocław
2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.