Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi A5 (8T3) 2.0 TFSI quattro (2013.05-2016.05) 224km » 69-1015 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A5 (8t3) 2.0 Tfsi Quattro (2013.05-2016.05) 224km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

DRĄŻEK KIER. LEXUS LS460/460L 06-12 (EU) 69-1015 MAXGEAR

69-1015 DRĄŻEK KIER. LEXUS LS460/460L 06-12 (EU) MAXGEAR
maxgear 69-1015
35.01 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 1.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek: >10 szt.

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

69-1015

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyOś przednia

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie DRĄŻEK KIER. LEXUS LS460/460L 06-12 (EU) 69-1015 MAXGEAR

DRą»EK KIER. LEXUS LS460/460L 06-12 (EU)
numery OEM:
TOYOTA      45503-59145
TOYOTA      45503-59155
TOYOTA      45510-07010
TOYOTA      45510-33011

Zastosowanie DRĄŻEK KIER. LEXUS LS460/460L 06-12 (EU) 69-1015 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o DRĄŻEK KIER. LEXUS LS460/460L 06-12 (EU) 69-1015 MAXGEAR:

Rafał, Wrocław
2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.