Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0786 metelli cifam

Wał napędowy 17-0786 METELLI CIFAM

17-0786 Wał napędowy METELLI CIFAM
331.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

17-0786

producent:

METELLI CIFAM

Ilość zębów, pierścień ABS 44
Długość [mm] 630
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 21
Średnica 1 [mm] 84
nr EAN 8032747010235

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0786 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0786 RENAULT CLIO II 1.2 16V, 1.4 16V, 1.5DCI 02-, KANGOO 1.2, 1.5DCI 02- LEWA
numery OEM:
RENAULT      39101-4440R
RENAULT      77 11 135 005
RENAULT      77 11 135 894
RENAULT      82 00 236 091
RENAULT      82 00 236 092
RENAULT      82 00 236 107
RENAULT      82 00 240 425
RENAULT      82 00 274 159
RENAULT      82 00 534 635
RENAULT      82 00 571 876
RENAULT      82 00 613 822

Zastosowanie Wał napędowy 17-0786 METELLI CIFAM w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.